{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 29 juli 2020

Hoe het met de nachtliedjes gaat

Hoe het met de nachtliedjes gaat


Het is eigenlijk een heerlijk breiwerkje voor de zomer, zo licht en luchtig: de nachtliedjes.
Af en toe doe ik weer een paar toeren, ik ben bezig met de afsluitende rand. Ik moet zeggen dat ik hier wel tegen wat dingen opliep, volgens mij klopt de tekening niet helemaal en de uitleg is hier ook niet duidelijk in. 
Ik vond nu twee filmpjes op Youtube, als ik die eerder had gezien had ik het midden ook anders gedaan, maar goed, het is zoals het is.
Dit is hoever ik nu ben:


En dit is waar ik me wel een beetje zorgen om maak:


Nog 11 gram en nog  14 toeren te gaan... + de afhechttoer. Als dat maar goed komt!

Dit patroon is een ontwerp van Jane Araújo en heet Gail (aka nightsongs). Waarbij ik op wil merken dat aka staat voor "also known as" en dat betekent "ook bekend als". Daarom noem ik het steeds de nachtliedjes. Het patroon is gratis en 't is ook in het Nederlands. Je vindt het hier.
Ik brei met Drops Lace, een menging van alpaca en zijde, heerlijk zacht en héél licht. Ik brei met naalddikte 3½. Meer van dit project vind je onder het label "nachtliedjes".
De filmpjes op Youtube vind je hier en hier.


Juli en augustus 2020, in deze zomermaanden is er vast en zeker regelmatig wat te zien en te lezen bij De Breimeisjes, al zijn de blogs misschien wat korter dan anders.
Een hele fijne zomer gewenst en fijn dat je af en toe komt kijken hier!
Heel veel liefs 💗


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Oei,'Yarnchicken' (zoals ze dat noemen in het buitenland ☺️). Wat is dat spannend hé...? Kan je de rand nog wat aanpassen zodat ie wat kleiner wordt of gaat dat te veel ten koste van het patroon? Wat is in dit geval zou doen is een 'lifeline' aanbrengen om makkelijker terug te gaan als er inderdaad niet genoeg garen is en er een andere/kleinere afwerkrand bedacht moet worden.
    Ik wens je wijsheid maar natuurlijk óók veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ....'is' moet zijn 'ik'...

      Verwijderen
    2. Ja, dat heb ik inderdaad gedaan, zo'n lifeline 😀 Dat is het oranje draadje. Maar dan moet ik zelfs nog iets verder uithalen, want de laatste herhaling brei je niet helemaal...

      Verwijderen
  2. Spannend! Ik hoop voor je dat je het ermee redt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het bolletje is wel erg klein, ik hoop dat je het fikst, want het is erg mooi. Is het niet meer te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oef dat geeft altijd wat stress. Ik hoop dat je het haalt.

    BeantwoordenVerwijderen