{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 31 mei 2024

Vriendelijke vrijdag en de handwerkavond en een weekendtip

Vriendelijke vrijdag en de handwerkavond en een weekendtip


In deze maand was er weer een handwerkavond. We zijn nog met een klein groepje en dat kan dan ook fijn bij ons thuis. Deze keer zaten we heerlijk in ons tuinhuis. En voor de verandering gingen we nu eens niet haken 🙂

Bij mijn lievelingswinkel, de Dorcas, had ik namelijk deze twee doosjes gevonden:


Ik wist dat ik ook nog kleine houten vogelhuisjes had om te borduren. Leuk om voor de afwisseling eens iets heel anders te doen!


In de collage hierboven zie je links het doosje dat ik nog had, met de vogelhuisjes, rechtsboven wat er zoal in zo'n nieuw doosje zit.

Margriet ging aan de slag met een hartjeshanger. Ze volgde deels de beschrijving en deed ook wat naar eigen inzicht.


Christine ging bezig met zo'n vogelhuisje. Daarbij kun je heel goed kruisjes borduren. Bij de nieuwe hangers past dat niet altijd helemaal. Vooral bij de regenboog niet. Daar ben ik zelf mee bezig gegaan. Ik wilde ook gewoon de 7 kleuren van de regenboog gebruiken, dus heb ik "gewoon" lijntjes geborduurd 🌈

Het was een hele gezellige en fijne avond. Ik geloof dat het nog meer ontspannen voelde nu we in ons tuinhuis zaten 😊

We hebben alweer een datum afgesproken, in juni. Misschien kunnen we dan weer in 't huisje bezig!

Dan heb ik nog een leuke weekendtip, voor als je hier in de buurt bent:
Morgen, op 1 juni, is de Overtuinenfair in IJlst.


Dat is een erg leuke markt, heel sfeervol in de overtuinen in het oude gedeelte van IJlst.
Ik ga er zeker heen. Ik heb er wel eens over geblogd, afgelopen woensdag nog. Onder het label "overtuinenfair" lees je er meer over. Deze foto maakte ik vorig jaar, prachtig weer was het toen 🌞

Wil je meer informatie, ook over de kramen die je er kunt vinden? Kijk dan ook even op de speciale Facebookpagina.



Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Wat vind jij toch prachtige spulletjes bij de Dorcas winkel Akkelien, echt heel leuk om te zien. gezellig zon sessie in jullie tuinhuis dat heeft zeker charme. Geniet morgen in IJlst, en hoop dat het droog blijft, denk het wel want wij hebben wat dat betreft niets te klagen in het noorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig om zo samen te knutselen in je tuinhuisje. Leuke spulletjes had je gevonden. Zou graag een kijkje nemen op de markt in IJlst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me ook heel gezellig met zo’n klein groepje creatief bezig zijn in het tuinhuisje. Fijn weekend en als je naar IJlst
    gaat, veel plezier op de overtuinen markt.

    BeantwoordenVerwijderen