{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 30 mei 2024

Sokken van 2024, het vijfde paar

Sokken van 2024, het vijfde paar


Als echtgenoot en ik op vakantie gaan, dan neem ik tegenwoordig meestal een biertje en een paar sokken mee voor zoon.
Toen we vorig jaar in Schotland waren, kocht ik sokkenwol en zei tegen zoon dat hij een van die bollen mocht kiezen en dat ik daarvan dan sokken zou breien voor hem.

Hij koos de bol die ik zelf ook eigenlijk het leukst vond, maar goed, beloofd is beloofd.


De bol Zig Zag van het merk KingCole kocht ik in dit leuke winkeltje in Berwick-upon-Tweed.
Op zoek naar een leuk patroon vond ik een Simply Breien terug uit 2017. Daarin staat een ontwerp van Sarah Dennis, sokken met een ruitpatroon. Die ruiten krijg je door steken te kruisen. 


Natuurlijk paste ik het zelf een beetje aan 😊
Ik spiegelde de kruisingen, ze lopen op de tweede sok precies andersom.


De sokken passen mij ook trouwens, mijn voeten zijn model. Ze zijn iets aan de lange kant.


Het patroon is leuk om te breien. Ik ga het zeker nog een keer gebuiken. Een nadeel is dat het een stekenaantal vraagt dat deelbaar is door 10. 


Het lijkt me leuk om dit met twee kleuren te doen. En ik heb natuurlijk nog een rest over van deze leuke bol.


Het vijfde paar sokken van dit jaar is klaar! En deze keer een paar voor zoon.
Nog steeds op schema voor de challenge op Instagram #24monthlysocks.  Al doe ik niet echt beslist mee voor een prijs of zo. Ik vind het leuk om het voor mezelf bij te houden, hoeveel sokken ik brei! Op dit moment zijn dat 5 paar volwassen sokken (en 2 paar babysokjes).

🧦  🧦  🧦  🧦  🧦


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sokken en ja, dat kleurtje is wel heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker kleurtje en weer een paar af 😅

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie sokken, zullen vast met veel plezier worden gedragen. Knap vind ik het, dat sokken breien !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sokken en een gezellig kleurtje :)
    Ook een leuk patroon, weer eens iets anders.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sokken en een leuk kleurtje.
    en weer een apart patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn die gaaf met die ruitjes en in deze kleurtjes.
    Ik ben wel benieuwd welke bol dan is blijven liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel leuk wolletje heeft zoonlief gekozen, en de sokken zijn heel mooi geworden. Handig trouwens dat jouw voeten als voorbeeld model gebruik kunnen worden. Betekend dat dat zoon kleine voeten heeft of jij grote? Vind dat je de foto's altijd zo grappig in allerlei standen zet, enig!!!

    BeantwoordenVerwijderen