{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 29 mei 2024

Overtuinenfair, IJlst

Overtuinenfair, IJlst


Aanstaande zaterdag, 1 juni, is de Overtuinenfair in IJlst. Dat is een erg leuke markt waar ik graag even reclame voor maak. Vorig jaar was ik er ook, maar tot mijn verbazing heb ik daar geen blog over geschreven. Ik had zelfs de foto's niet op de laptop gezet, maar had ze nog wel, op m'n telefoon. Daarom kan ik je nu toch een beetje een idee geven over wat het inhoud.

IJlst is een van de elf steden van Friesland. Vrij klein en het ligt vlakbij Sneek.
In IJlst heb je overtuinen. Dat is iets vrij unieks in Nederland. In IJlst hebben de woningen aan de Eegracht en de Galamagracht een tuin, waarvoor ze over de weg moeten. Die tuin is aan het water, aan de gracht. En in die tuinen zijn tijdens de Overtuinenfair allemaal kramen.


Je ziet het, vorig jaar was het echt prachtig weer!
De overtuinen waren vroeger ook vooral bedoeld voor de "bleek", voor het wasgoed dus. Tijdens de fair zie je dat ook veel.


Dat ziet er mooi en sfeervol uit!


De vlag boven op de kerktoren.
Rechts vooraan, daar was vorig jaar de theetuin van Filsen, de hele leuke theewinkel uit Sneek.


Hjoed en Juster (dat is Fries voor Vandaag en Gisteren) heeft altijd prachtige composities van spullen in hun "winkel":


Vorig jaar zag ik deze mooie bloemen van keramiek bij Nellie Keramiek. Ik kocht wat voor in de tuin. Volgens mij is ze er dit jaar weer.


Er is kunst te vinden, kleding, veel creatieve kramen, drankjes (o.a. bier en siropen) en nog zoveel meer! Op de Facebookpagina kun je vinden welke "winkels" je zoal kunt verwachten.


Ik ga zeker kijken zaterdag. Kom jij ook?


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er gezellig uit. Hopelijk wordt het zaterdag beter weer dan vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel gezellig uit, maar voor ons te ver weg.
    We zijn wel in IJlst geweest toen we alle Elfsteden fonteinen zijn gaan bekijken. Een hele mooie in IJlst met al die fleurige bloemen. Veel plezier zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me erg gezellig. Zoiets mis ik hier wel een beetje. Als het er al is, is het vaak ver weg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is te hopen dat het zaterdag òok zulk mooi weer is...
    Ik snap wel dat je graag reclame maakt voor deze markt.
    En we lezen wel hoe het geweest is dit jaar! Fijne zaterdag alvast..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me nou een plaatsje voor mij om heen te gaan juist wanneer er geen fair is.Wanneer je de meeste tijd buiten van rolstoel afhankelijk bent leer je dat vanzelf uit ervaring.Ik zoek de drukte niet op want voor je het weet ligt er iemand op je schoot.Ga deze tip onthouden en er paar dagen heen in B&B in wat meer rustige periode.Hoop voor alle bewoners,standhouders en bezoekers dat ze een fijne dag met mooi weer mogen beleven.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O jaaa Akkelien, dat is inderdaad heel leuk in IJlst , ben daar al een paar keer geweest in de loop der jaren, het is voor mij zo ongeveer bijna om de hoek en een ietsje verder. iedereen doet enorm ze best en die grappige kleine tuintjes met allemaal leuke spulletjes en ouderwetse onderbroeken die liggen te drogen. Wie weet kom ik a.s zatredag ook even om het hoekje kijken.

    BeantwoordenVerwijderen