{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 23 mei 2024

Blauwe babysokjes

Blauwe babysokjes


Vorige week liet ik hier zien dat ik een mooi sokkenwolletje had gekregen.
Toen ik meedeed aan de give-away wist ik al voor welk kindje ik sokjes ging breien. Hedy die altijd naar de handwerkavonden komt, zou eind mei oma worden, van een jongetje. Het jongetje kwam per ongeluk wel wat aan de vroege kant, al in de eerste helft van april.
Gelukkig is hij inmiddels al een paar weken thuis, bij zijn ouders en Hedy en haar man gaan er momenteel lekker vaak heen. Vorige week heb ik deze sokjes bij hen gebracht om mee te nemen:


In deze blog leg ik uit hoe ik babysokjes brei. Ik heb 20 toeren gebreid voor het beengedeelte.


Dan zijn ze lekker lang en je zou ze ook mooi om kunnen slaan, lekker warm:


Oma en opa worden, dat is toch echt prachtig! Ik hoop dat Hedy en haar man heel veel plezier van en met hun kleinzoon Bobby mogen beleven 🍀


Voor het voetgedeelte doe ik tot nog toe meestal 8 toeren tussen de spie en het begin van de teen. Ik hoorde van Annemiek dat deze sokjes haar kleindochter al bijna te klein zijn. Ik ga in 't vervolg een paar toeren extra doen, dan gaan ze wat langer mee!

Dit is mijn tweede paar babysokjes van 2024 🧦🧦


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.


3 opmerkingen: