{ 'anonymize_ip': true }

maandag 13 mei 2024

Creatief Café, 2 mei 2024

Creatief Café, 2 mei 2024


Het was weer heel gezellig op 2 mei in de bibliotheek in Sneek. 2 vrouwen die voor het eerst aanschoven en 2 dames die vroegen of ze een keer mochten aanschuiven. Echt leuk om zo met elkaar bezig te zijn, wat te kletsen over van alles en nog wat, elkaar te inspireren en soms ook te helpen.

Ik heb weer veel foto's gemaakt en heb ze in collages gezet. Hier en daar vertel ik er nog iets extra's over.

Op de eerste foto zie je het nieuwe project van Raïsa, het is een sjaal, een ontwerp van Katya Gorbacheva, Wild Flowers. Deze sjaal wordt rond gebreid. 
Henne was bezig met een bijtring, zo leuk.


Een mooie sprei en een dekentje. De rand van het dekentje werd niet helemaal zoals Feija het graag wilde. Het dekentje zelf is prachtig. Er zijn wat mogelijkheden bekeken, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Ik kon een collage vullen met sokken. Feija had de sokken mee die haar moeder Anneke voor haar gemaakt had, dat zijn die rood/witte links. Ik heb beide kante gefotografeerd, wat zijn ze mooi, hé! Verder zie je stoere sokken van Froukje, weer een kleurrijk paar van Jacobien en het begin van romantische sokjes van Loes.


De kat van Agnes vordert goed. De kop heeft ze iets veranderd, o.a. met wat grotere oren.  Het ziet er goed uit. Daaronder zie je meer onderdelen van de kat.
Linksboven zie je een project van Annie. Zij maakt vierkantjes van restjes en dat kan dan een deken worden. Daaronder ook een dekenproject, van Maartje. Dat blauwe garen is ook een restant, wat gebruikt ze dat leuk, het geeft een heel mooi effect zo.


Ineke gaat een trui breien, daarnaast zie je ook een kledingstuk, maar ik weet niet meer precies van wie dat is.


Tara breit weer wat moois met een grote kabel en de pop is een werkstuk van Hennie. Wat veel verschillende dingen! Zo leuk om dat allemaal te zien!

Donderdag is er weer een Creatief Café, dan is het de derde donderdag van mei. Op 16 mei zijn we dus weer in de bibliotheek in Sneek, van 14.30 tot 16.00 uur. Iedereen neemt zelf een handwerkje mee of een ander creatieve hobby. Koffie/thee is tegen een kleine vergoeding verkrijgbaar. Voel je welkom!

Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een creativiteit, het is zo leuk om samen met hobby bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gezellig en inderdaad leuk dat er zoveel verschillende handwerkjes zijn, kopje koffie of thee erbij, ja dan zijn de uurtjes zo om ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij springen de rode sokken eruit, en het filethaakwerk... is dat de Nostalgia?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt schitterend, die sokken, vind ik ook.
      Ik geloof inderdaad dat het de Nostalgia is, ook een prachtig project. Die heb jij ook gemaakt, toch?

      Verwijderen
  4. Prachtig de rode sokken en inspirerend zo met elkaar.Doe je veel leuke ideen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig allemaal, echt enthousiaste mensen die prachtige dingen maken. Jullie zijn echt ook een grote stimulans voor elkaar denk ik zo. Super leuk om te zien allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen