{ 'anonymize_ip': true }

maandag 6 mei 2024

Nostalgisch haken

Nostalgisch haken



Jaren terug kocht ik deze mooie bol Unikat, bij Jeanet van Blij-dat-ik-brei.


Deze bol heet: Steen Framboos. De kleur vind ik prachtig, maar ja, ik had 'm gekocht zonder duidelijk plan. Dus lag dit "snoepje" al een aantal jaren in de kast.


Nu zag ik dit boek liggen in de bibliotheek:


"Nostalgisch haken" van Susan Cropper. Zij heeft een winkel en heeft dit boek samengesteld. In het boek vind je volgens de kaft 30 prachtige ontwerpen. En het eerste ontwerp is deze omslagdoek:


Het ontwerp is geïnspireerd door de stijl van fillegende Ava Gardner. Dit ontwerp is van Kristeen Griffin-Grimes.
Ik vind 't echt prachtig! Ik denk dat ik eindelijk een project gevonden heb voor mijn bol Unikat!

Wordt vervolgd, hoop ik 😉


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een bestemming hebt gevonden voor de bol. Ik herken het, ik heb ook ooit ergens 1 bol gekocht, ik weet niet precies waar meer, ik dacht in Maastricht. Ook nooit iets mee gedaan. Ik heb hem nu ergens neergelegd waar ik de bol steeds zie, misschien helpt dat :) Mooie sjaal hoor, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Heb nogal wat dingen die prioriteit hebben, maar ik wil er wel graag mee beginnen.

      Verwijderen
  3. Dat lijkt me inderdaad een erg leuk project voor je wol. De sjaal is erg mooi. succes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat jouw bol unicat en het patroon van de sjaal een heel goed setje zijn. Ik heb ook nog zo'n "snoepje" liggen maar dan in het blauw. Je hebt me op een idee gebracht! Ben je inmiddels al gestart met de sjaal? Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook nog een blauwe variant. Misschien weet ik daar ook al wat voor. Dat ga ik nog even bekijken. Maar heb nogal wat dingen die prioriteit hebben, dus het is nog niet snel klaar, deze sjaal.

      Verwijderen
  5. Prachtige bol, PRACHTIGE kleur en ook het patroon van deze sjaal is PRACHTIG!!! Het lijkt me ook een heel leuk boek Akkelien 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Unicaat is zo mooi ga je die tweede bol er samen mee doen . Ben heel benieuwd . Fijn hè dat de bieb ook zoveel handwerk boeken heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, dit echt een prachtige bol en ook een hele mooie kleur!
    Langzaam kleurverloop en leuk om mee te haken. Ik zou maar snel beginnen hoor, Akkelien...

    BeantwoordenVerwijderen