{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 mei 2024

Hexagon haken

Hexagon haken


Vorige week schreef ik hier over mijn plan om een Hexagonvest te haken. Ik ben gestart met de eerste hexagon. 


Ik ben begonnen met een magische ring. Daarin 1 beginstokje, 1 stokje, *2 lossen, 2 stokjes*, herhaal van * tot * en eindig met 2 lossen. Sluit de toer met 1 halve vaste en ga met halve vasten naar het eerstvolgende lossenboogje.
Toer 2: [1 beginstokje, 1 stokje, 2 lossen, 2 stokjes] in het eerste lossenboogje, 1 losse, *[2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes] in het volgende lossenboogje, 1 losse*, herhaal van * tot * tot einde toer en sluit met een halve vaste in het beginstokje. Ga met halve vasten naar het eerstvolgende lossenboogje.
Vanaf nu haak je steeds in de hoeken, om de tweelossenboogjes 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes, daartussen 1 losse, 2 stokjes om het 1-lossenboogje, 1 losse. 
In elke toer komt er op elke rij zo'n groepje bij.

Bij 5 toeren is 't lapje nog mooi plat. Dat verandert:


Hier zijn 10 toeren gehaakt. Het ligt al iets minder vlak. Ik laat me hier niet door afschrikken en haak door.


Ik heb uiteindelijk twee van deze haxagons nodig voor het vest. En ik heb geen idee of ik echt genoeg garen heb. Dit wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Het klopt dat het niet plat ligt 😉 , hierdoor worden de mouwen wel wijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een heel mooi wolletje gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er weel heel erg mooi uit Akkelien, ben heel benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen