{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 10 mei 2024

Vriendelijke vrijdag en het recept van mei

Vriendelijke vrijdag en het recept van mei


Vandaag is het de tweede vrijdag van mei en is het tijd voor

"Recept van de maand"

en dat is een idee van Elizabeth (van Busy Bessy). Hier legt ze het idee uit.

Op verzoek van zoon deel ik nu het recept van goulash zoals echtgenoot het maakt.
De foto's zijn van zoon en hij heeft ook de notities gemaakt waarmee ik nu het recept voor jullie opschrijf.


Wat heb je nodig:

ongeveer 500 gram sukade
125 gram spek
zout
paprikapoeder
chilipoeder
venkelzaad
bloem
olijfolie/croma of margarine
1 ui
2 paprika's 
tomaten
1 runderbouillonblokje
water


Zo maak je het:

Snijd het vlees in grote stukken en doe dat in een kom.


Voeg toe: zout, veel paprikapoeder, een handje chilipoeder, een handje venkelzaad. 


Doe er ook bloem en olijfolie bij. Roer goed door en laat even staan.


Snijd 1 ui, 2 paprika's en wat tomaten in stukjes.


Bak de spekjes uit.


Als het vet uit het spek is, haal je het spek even uit de pan. Vul het vet bij met croma of maragrine of olijfolie. Als het heet is, voeg je de stukken gekruid vlees toe en bak dit op hoog vuur.


Voeg de uit toe en roer door het vlees. Verkruimel het bouillonblokje boven de pan en voeg water toe, zoveel dat het vlees net onder staat.


Nu voeg je de spekjes weer toe en de rest van de groente. Roer goed door.


Zet de pan in de oven, ongeveer op 140ยบ. Ongeveer 3 uur lang of tot het vlees uit elkaar valt. Kijk ieder uur even en roer door.


Klaar. Aan tafel!


Wij eten dit met gekookte rijst. En soms doen echtgenoot en ik er nog doperwtjes bij.





Hier zijn de links naar blogs die vorige keren meededen. Leuk om even te kijken of er weer lekkere recepten gedeeld worden! De links van de recepten van deze maand voeg ik later toe.

Elizabeth - Janny - Conny - Mieke - Josephine - Toos - Miriam - Anita - Ger - Ilse - Marjan
Daphne - Sylvia - Els - Dini - Willy - Irene - Marthy - Annemarie

De links naar de recepten van de maand mei:

๐Ÿ…๐Ÿฅš๐Ÿฅ—๐Ÿ…๐Ÿฅš๐Ÿฅ—๐Ÿ…๐Ÿฅš๐Ÿฅ—๐Ÿ…๐Ÿฅš๐Ÿฅ—๐Ÿ…๐Ÿฅš๐Ÿฅ—

Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Lang geleden dat ik het maakte, het komt binnenkort weer op tafel. Ik denk dat ik het in de slowcooker doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier lang geleden dat ik het maakte. Idee om binnenkort te maken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Goulash. Ik maak het regelmatig en het is altijd lekker, zomer of winter. Je hebt er weinig omkijken naar als het eenmaal in de pan zit. Jouw recept is toch weer net even anders dan ik het altijd doe, dus de volgende keer ga ik jouw variant maken. Met dank aan je zoon voor de duidelijke foto's! Fijn weekend! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er verrukkelijk uit! Ik heb wel een goulash recept, maar ik denk dat die van jou beter is...
    Die mannen van jou weten wat lekker is, dat heb ik aan eerdere recepten ook wel gemerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker Goulash, waneer het weer najaar wordt ga ik het vast maken. Je recept is net weer wat anders dan van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woww Akkelien, wat een prachtig uitgebreid beschreven. Echt een recept van jullie allen samen. Recept van je lief, de foto's van je zoon en jij dit alles prachtig op je blog gezet. Het ziet er verrukkelijk uit en zo heeft het ook zeker gesmaakt. Dit soort gerechten heeft gewoon tijd nodig en heeft dat ook gekregen. Toevallig heb ik onlangs ook weer eens Goulash gemaakt toen vrienden kwamen eten. Wij aten het die avind met aardappelpuree en broccoli, en het restje een paar dagen later met basmati rijst beide heel lekker. Mooi recept!!!๐Ÿ‘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker lang in de oven, dan ruikt het vast lekker in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo’n stoofpot in de oven laten sudderen en de andere dag is het nog lekkerder wanneer alle smaken goed ingetrokken zijn.
    Je zoon weet er vast ook alles van.
    Groetjes,
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen