{ 'anonymize_ip': true }

maandag 10 december 2012

Mutsje

Muts

Al enige tijd kijk ik regelmatig op een aantal blogs en uiteindelijk heeft dat als resultaat dat ik nu zelf ook aan het bloggen ben! Wat ik zo leuk vind aan het bloggen is de inspiratie die er te vinden is en de goede en leuke ideeën die je tegenkomt. 
Zo kwam ik op de blog karinaandehaak een berichtje over babymutsjes tegen. Mutsjes voor de actie "Save the children". Alles staat uitvoerig mét link naar verdere informatie op de blog van Karin. Een belangrijk punt is in ieder geval dat het gaat om mutsjes met wol als materiaal. Zelf haak en brei ik vooral heel graag met katoen en  ook wel eens met acryl, wol heb ik niet zo vaak in huis, maar het toeval wil dat vriendin Annemiek aan het opruimen was en allemaal heel mooie wol had. Ze wist zeker dat ze het niet ging gebruiken en dacht aan De Breimeisjes,  en aan mij dus. Ze kwam met haar gezin op bezoek bij mij en m'n gezin en bracht de wol voor me mee en daarbij nog een heel leuk handwerkblad,  vol kerstinspiratie: 




Dit weekend ben ik met het patroon van "Karinaandehaak" aan de haak gegaan en dit stoere babymutsje is het resultaat!


Ik ga het opsturen voor de actie! En misschien maak ik er nog wel één! We hebben nog tijd tot eind februari en ik ben het met Karin eens, het is een sympathieke actie.
Karin deelde kort geleden ook een erg goede tip voor het eerste "stokje" van een toer, dit heb ik toegepast in dit mutsje. Hier is de link naar die tip: klik. Zo zie je maar weer: ook een ervaren haakster/breister kan nog wat leren! Dát is zo leuk aan al die blogs! 

Nog een budget-tip: op dit moment kun je een mutsje mooi met een decemberzegel versturen!

En nu ook nog even aan de slag met de leuke patroontjes in dat blad!

Liefs van De Breimeisjes!

8 opmerkingen:

  1. De mutsjesactie heeft veel succes denk ik, maar wij zijn pas gestopt met ons goede doel, nu even rustpauze en wat tijd om voor mezelf iets te maken.
    De Anna had ik ook al gaan halen en in de nieuwe simply breien staan weer ongelooflijk mooie dingen. Waarom zijn er maar 24 uur in 1 dag????? HELP!!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Rita, ik heb het gezien op je blog. Wat een hoeveelheid hebben jullie bij elkaar gehaakt en gebreid!

      Verwijderen
  2. Annemiek Westerman10 december 2012 om 14:59

    Fijn dat je de wol goed kan gebruiken. Je hebt me wel aangestoken hoor! Eerst met de sjaals en nu heb ik bij de blog "blij dat ik brei" een hele leuke kerstkrans gezien. Die ga ik proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn er toch fijne acties hé.
    Dat heb je weer mooi gedaan Akkelien!
    En ik durf nu niets meer te kopen van handwerkboeken.
    Ik heb de laatste tijd te veel mijn best gedaan en dan nog verjaren en boeken cadeau krijgen.
    Nu nog een groot pak tijd als cadeau ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen