{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 18 december 2012

kerstballen (2)

Kerstballen (2)


Het is bij mij een soort van traditie om de geboortekaartjes die in de loop van het jaar binnenkomen te bewaren en er aan het eind van het jaar nog wat speciaals mee te doen. Dan zorg ik voor een speciale editie "Baby's eerste kerstbal", een onbreekbare, gebreide bal.


Vorig jaar werden deze ballen nog wat meer speciaal, door die gebreide ballen á la Arne & Carlos (lees ook mijn blog van gisteren, kerstballen (1)). Die zijn ook geschikt om namen in te breien! Ik kan gaan tot en met zes letters, want er moet ook nog ruimte overblijven voor een leuk figuurtje, anders wordt de naam minder goed leesbaar. En ik had vorig jaar geboortekaartjes van een meisje Nim en een jongetje Emil. Nu heeft Emil een grotere broer van toen al drie jaar, Jesper. Die kreeg alsnog zo'n bal, anders krijg je misschien nog ruzie in de tent, dat kunnen we niet hebben met Kerst!


Die drie ballen hangen hier even voor de foto gezellig samen in een boompje van ons.


Dit jaar hebben wij hier helemaal geen geboortekaartje ontvangen! Toch wist ik wel van een pasgeboren kindje: een vriendin van mij is Beppe (= oma) geworden! Ik had al mijn test-slofjes aan dat kindje gegeven, en nu heb ik speciaal voor dit meisje een bal gebreid. Een rode kerstbal voor Zoë!


Meer ballen van De Breimeisjes zijn te zien op onze website: hier
Dit jaar kun je je ook nog laten inspireren door de kerstzegels, kwam ik net achter. Daar staan leuke Noorse breimotiefjes op! Grappig! Klik hier voor een link naar het verhaal achter die postzegels.


Liefs van De Breimeisjes!





5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie traditie, dat is iets wat wij niet kennen.
    Misschien wel een goed idee. Ik weet op welke blog ik dit ideetje kan vinden hé ;-).
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van die gebreide kerstbal is m'n eigen traditie geworden. Er worden wel heel veel "eerste kerstballen" en andere zaken aangeboden in de winkel, maar zelf vind ik zo'n onbreekbare een beter plan ;-)

      Verwijderen
  2. Wat leuk, Akkelien, je eigen blog. Super goed idee van je, want als ik je creativiteit ook op Facebook volg, is dit een prachtige manier om alles te bewaren. En wat een ontzettend leuk idee; "baby's eerste kerstbal". Wat attent om daaraan te denken. Ik wens je veel blogplezier. Ga nu je linken in m'n rechterkolom met favoriete blogs; want dat gaat het wel worden. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om het naamlintje te gebruiken van de geboorte of om de naam in de kerstbal in te breien! Een heel leuk cadeau voor baby's allereerste kerstmis!
    groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen