{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 28 februari 2024

Sokken in 2024, het tweede paar

Sokken in 2024, het tweede paar


Het tweede paar sokken van 2024 is ook van het sokkenwonder gerold. Het is een paar voor echtgenoot, maat 43. Ik heb het gebreid van garen dat ik kocht in Engeland, aan het eind van onze vakantie afgelopen oktober. Ik schreef hier over de aankoop. Het is geen Engels garen, maar de kleuren doen we wel denken aan onze Schotse vakantie, met de blauwe en grijze luchten en de mooie herfstige bruine kleur.


Met deze bol Regia heb ik sokken gebreid over 60 steken. De boord met 1 gedraaid recht, 1 averecht, verder met 4 recht, 2 averecht.


Heerlijk, sokken breien, ik houd ervan! Hierboven liggen ze te blocken en ik hieronder zie je ze bij daglicht:


Nog maar wat foto's:


Toevallig zijn ze praktisch hetzelfde geworden, het scheelt maar een klein stukje.


Ik vind het tegenwoordig juist leuk als ze verschillend zijn, echtgenoot valt het helemaal niet op 😉


Ze zitten heerlijk én lekker warm, hoorde ik. Echtgenoot draagt dit thuis, niet als hij schoenen draagt. Al zou dat prima kunnen, maar ieder heeft z'n eigen voorkeuren.


Zelf loop ik alleen nog op zelf gebreide sokken!
Met dit tweede paar van dit jaar zit ik nog mooi op schema met 1 paar sokken per maand en kan ik ook nog steeds meedoen met een nieuwe challenge op Instagram, #24monthlysock.

🧦  🧦


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Ze zijn zeker mooi en zelf gebreide sokken zijn heerlijk warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi souvenir voor aan de voeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook leuk om te doen maar sta nu even op een sokkenpauze

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleur inderdaad, elke maand een paar sokken breien is voor mij iets te veel, daarom doe ik mee met een paar sokken per seizoen van Lunasterknit. Leuk dat je meedoet met mijn give away. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze grappig! Het zijn streepjes, maar ook ruitjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sokken zijn mooi geworden. Leuk om wol te kopen in vakantieland. Ik brei nu ook sokken met zelfde rib. Lijken ongeblockt lang en smal, maar passen goed. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoonheden zijn deze sokken Akkelien, ik doe het je niet na hoor. Na mijn eerste paar sokken heb ik het nog steeds aangedurfd om een tweede paar op te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen