{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 21 februari 2024

Voorjaar, tijd voor narcissen

Voorjaar, tijd voor narcissen


Het is voorjaarsvakantie in onze regio. Niet dat wij daar heel veel van merken, maar toch: ik houd absoluut van het voorjaar!

Deze week wat extra aandacht voor 't voorjaar en ook een beetje "herhaling" uit het archief.

Het is vast bekend, één van m'n lievelingsbloemen is de narcis. Die mocht dan ook niet ontbreken in mijn Bloemen-ABC. De narcis zit bovenaan deze krans:


Hier zie je de narcis beter:


Er zijn natuurlijk vele soorten narcissen. Ik maakte uiteindelijk ook een andere versie, met bredere bloemblaadjes. In deze blog vind je de patronen van beide versies.


Op 19 januari van dit jaar kocht ik het eerste bosje verse narcissen van 2024:


Mijn hart huppelt als ik bloeiende narcissen zie! Ik hou ervan. Nu is de tijd aangebroken dat ik bloeiende narcissen in de tuin heb, het voorjaar is begonnen!
Meer narcissen vind je uiteraard onder het label "narcis".


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ja, wij kijken ook uit naar het voorjaar hoor... Zaterdag was het al zo'n heerlijke dag. Narcissen horen er echt bij; afgelopen vrijdag was mijn buurvrouw jarig en ik nam een flinke bak voor haar mee!
    Ze zullen wel niet zo lang mooi blijven als jouw gehaakte versie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat zijn de narcissen vroeg dit jaar! Ik word er in ieder geval vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alstublieft voorjaar :) ik ben er echt aan toe en met mij velen denk ik. Iets hogere temperaturen en een zonnetje dan ben ik al blij. Je bloemenkrans is prachtig. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig je bloemenkrans en heerlijk een voorjaars bloemetje.
    Kunnen wij wel gebruiken en dan een lekker zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk te lezen Akkelien dat je hart huppelt bij het zien van narcissen, je voelt inderdaad meteen de lente prikken. Een prachtige periode van net jaar waar alles weer langzaam tot leven komt. Hou daar zelf ook heel erg van. Je hebt een prachtige bod staan, en je mooi gehaakt narcis. Enig om je krans ook weer te zien hangen, een schoonheid.

    BeantwoordenVerwijderen