{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 14 november 2019

Sockblockers

Sockblockers

Het vaste thema van donderdag #terugblikopdonderdag, laat ik even los. Als je alle linkjes in deze blog bekijkt, dan heb je toch nog wat terugblikken. En ook in de toekomst zal ik vast nog wel eens ergens op terug blikken en klikken.

Sokken breien is best een leuk werkje en je hebt er niet veel voor nodig. Met sokkenwol en wat breinaalden kom je heel ver. Er zijn schema's om te zien hoeveel centimeters je voor bepaalde maten nodig hebt én je kunt gewoon ook tussendoor even passen.

Nu kom ik de laatste tijd ook vaak sockblockers tegen. Daarop kun je in ieder geval je sokken heel leuk fotograferen 🙂
Het hield me bezig en ik had er al zo vaak op gegoogled dat ze steeds in beeld plopten als ik online bezig was.
Inmiddels heb ik ze, in twee maten:


Dit mooie paar kocht ik bij Tirza, van The Purple Lady Design. Ze had eerst in haar webshop diverse spullen die ze zelf maakte, o.a. deze sockblockers. Ze is daarmee gestopt en zo heb ik op de valreep dit stel gekocht. Ze verkoopt nog wel patronen!
Dit stel is volgens haar maat 38/39.

Toen ik naar de KreaDoe was kocht ik er nog een:


Deze hoort bij het boek "Vrolijke sokken breien" van Dendennis en Mr Knitbear. Zie je de maat erop staan? 42 - 47!
Ze hebben drie maten in het assortiment: 25 - 30, 36 - 41 en 42 - 47.
Er is dus duidelijk een "gat in de markt", volgens mij. Maar de theorie hierachter is dat volgens die heren pubers geen zelfgebreide sokken willen, dus maat 31 - 35 is kennelijk niet nodig.
Een conclusie die ik nu ook trok is dat de maat 38/39 ook wel geschikt is voor maat 36, 37, 40 en 41. Sokken hebben in principe wel wat rek, nietwaar?


Mijn sokken, maat 39, passen erg makkelijk om de sockblocker:


Dit paar van zoon is eigenlijk gebreid in maat 41, maar is heel erg uitgerekt en ja, past ook makkelijk om die grote blocker:


Deze sokken mogen nu  wel weg, zie je het? Niet alleen een gat op de hiel, ook onder de voet.
Ik breide ze van sokkenwol die ik in Noorwegen kocht.
Hij heeft allang andere sokken en die zijn gelukkig nog heel!

Heb jij ook sockblockers? En vind je ze handig? Of heb je ze meer "voor de heb"? Ik denk dat ik ze daarvoor heb 😉


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat grappig. Ik wist van het bestaan niet af. De sokken van je zoon heeft hij goed op gelopen dus. Haha als puber ga je het trauma verwerken van de door mamma gebreide kriebeltruien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die sokblockers wel leuk maar overbodig.
    Ik pas ze wel op onze eigen voeten.
    Het is wel leuk om sokken te breien, ben daar nu ook mee bezig, en als warme huissokken doen ze het best bij alle leeftijden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sokblockers! Die van Tirza zien er lief uit met die schaapjes aan de bovenkant. De Kreadoeblockers zijn waarschijnlijk handiger met het drogen door alle open ruimtes.
    Zelf gebruik ik ook sockblockers, maar die heb ik zelfgemaakt van placemats. Ik zal eens op mijn blog zoeken of ik daar al eens over heb geschreven.
    Voor het passen zijn ze niet echt nodig, maar wanneer ik sokken weggeef gebruik ik de blockers wel; de sokken zien er gewoon wat mooier uit als ze op de blockers gedroogd zijn. En oh ja,ik gebruik ze óók voor de foto's. 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, hier spreekt een deskundige! Ja, daar zit wel weer wat in, die gaten. Ik ben heel benieuwd naar je zelfgemaakte sockblockers, ik herinner me de blog niet.

      Verwijderen
    2. Ik kon er niks van vinden 😂. Binnenkort zal ik er een blogje over maken.

      Verwijderen
  4. Ik heb nog nooit van sockblockers gehoord... Maar nu dus wèl!
    Ze zijn wel grappig, en handig om foto's van sokken te maken.

    BeantwoordenVerwijderen