{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 23 mei 2018

Vakantieproject twee is klaar: sokken!

Vakantieproject twee is klaar: sokken!


Vorige week liet ik zien dat één van mijn vakantieprojecten klaar was. Het tweede project is ook gelukt. 
Zoon kreeg met Sinterklaas vier bollen sokkengaren en een tegoedbon dat het Breimeisje sokken voor hem ging breien. Het duurde even, want er waren allemaal projecten die "even" voor gingen. 
Ik nam dit project bewust mee op vakantie. Er gebeuren de laatste tijd nogal wat dingen in ons leven die veel indruk maken en wat is het dan fijn om gewoon een handwerkje te hebben dat klopt. Sokken breien is perfect.


De boord en het gedeelte tot de hiel is heel makkelijk en daar hoef je nauwelijks bij na te denken. Ik heb gebreid met Scheepjes Neveda, Super Noorsewol Extra op breinaalden nr 4. Ik had per naald 12 steken, 48 in totaal, dat gaat lekker snel.
Hier pas is zelf even voor het idee, zoon heeft maat 41, dus ik moest er toen nog een paar centimeter erbij. 

Deze foto is gemaakt door zoon

De hiel is altijd even een punt dat je even goed moet opletten wat je doen, maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. En daarna is de sok eigenlijk heel snel af.


En de tweede sok volgde snel 🙂


We hadden heerlijk weer, hoor, en toch... de avonden waren vaak fris en op de tegelvloer was het dan heerlijk lopen met deze fijne sokken, aldus zoon!

Deze foto is gemaakt door zoon
Eindelijk heeft mijn zoon dus nieuwe echt fijne sokken! De vorige die ik voor hem gebreid  heb, waren namelijk versleten. 
Ik gebruik altijd een patroon dat ik eens van Rita kreeg en verder de schema's van Wolhalla. Daar kun je ook nog allerlei sokken- en andere patronen vinden.


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


7 opmerkingen:

  1. Nou, je zoon hoeft geen koude voeten te hebben...
    Als je eenmaal gewend bent aan zelfgebreide sokken wil je eigenlijk niet anders meer hè..
    Ze zien er mooi en stoer uit!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! ‘S Avonds is het nu heerlijk om een paar sokken aan te trekken, geeft een gevoel van welbevinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een heerlijk woord ook: welbevinden 😀

      Verwijderen
    2. Grappig dat je dat zegt! Het kwam meteen in me op, maar toen ik de reactie geplaatst had dacht ik 'wat ouderwets, hoe kom ik erop?' hahaha!

      Verwijderen
    3. Het past helemaal bij zelfgebreide sokken :-)

      Verwijderen
  3. dat zijn prachtsokken geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen