{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 18 mei 2018

Wat gedoe en een blij knuffeldoekje

Wat gedoe en een blij knuffeldoekje


Het is vrijdag, dus dan heb ik het meestal over happy momentjes. Toch wil ik vandaag even beginnen met iets serieus. Al voelt het wel als "gedoe". Hadden jullie al gehoord van De AVG? Dat heeft met de privacywet te maken en die gaat 25 mei in. Dat is al heel snel! Ik las dinsdag hierover in deze blog van Juffrouw Ooievaar. En ik ben gaan googlen en zoeken en puzzelen en heb er uren aan besteed! Inmiddels staat de AVG-verklaring erop en heb ik alles gedaan wat ik moest doen. Hoop ik tenminste 😉 In ieder geval heb ik heel erg mijn best gedaan! In deze blog én in de reacties erop vond ik heel veel handige tips en informatie.

Update!!!!
Vanochtend kreeg ik een bericht van iemand die er meer verstand van heeft, hij raadt ernstig af om je bij Google Analytics aan te melden! En hij zegt verder dit: 
"Op dit moment gaat er onder bloggers een gerucht dat het openzetten van de reactiemogelijkheid op een blog de verplichting zou geven om dit te melden als verzameling persoonsgegevens bij de AP (Autoriteit Persoonsbescherming).
Dit is niet waar.
Reageren op de blog is vrij. De reageerder zet zelf, bij volle bewustzijn zijn/haar naam hieronder.
Het word pas meldplichtig cq. Strafbaar als de bloghouder de gegevens voor iets anders zou gebruiken. (de zg. doelbinding)."

Dat had ik zelf graag eerder geweten, ik had me inmiddels al aangemeld... Het is niet anders.

Gaan we nu over naar wat leukers!

Breiclub.nl heeft deze maand als thema "Cotton Cuddle". Dat betekent katoenen knuffel. En ik had die doos zonnig geel garen van Yarn & Colors binnen. Ineens wist ik het: ik ging een zonnig geel knuffeldoekje breien! Een blij knuffeldoekje!


Hier zie je het beter, er zit een lachend gezichtje in:


Met een of twee knopen wordt de vorm heel anders:



Ik stuurde het op naar de fotograaf. In principe krijg ik het daarna altijd terug. Deze keer niet. Het fotomodel wilde niet meer loslaten 🙂

Foto: Lesley Lagegraaf
Het valt duidelijk in de smaak! Ik vond de foto zo leuk dat ik het goed vond dat het doekje daar blijft. En in ruil daarvoor mag ik deze leuke foto plaatsen.

Het patroon is sinds gisteren beschikbaar voor leden van Breiclub.nl.

Graag wens ik iedereen een heel fijn weekend mét happy momentjes 🍀!



Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Zie je wel dat geel een geweldig leuke vrolijke kleur is? Daar wordt iedereen blij van!!

    Xxx, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel leuk doekje! Die AVG is inderdaad een hoop gedoe. Ik ben er ook een avondje mee bezig geweest. Privacybescherming is goed, maar zullen we dan afspreken dat de overheid begint met de grote jongens (Facebook en Google) en ons vrolijk laat krabbelen in marge...
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de grote jongens zijn ook de grote bedragen.
      De basis van de wet is gebaseerd op het recht op Privacy van de burger uit de Europees handvest van de rechten van de mens.
      Je dient het recht op privacy van de ander te respecteren zoals jijzelf ook gerespecteerd wilt worden.
      De directeur van de AP vertelde me dat de capaciteit er niet eens is voor kleine bedrijven en individuele personen.

      Verwijderen
  3. Ff bij lezen bij je. Heb wat gemist want was ook lekker op vakantie. Mooie tas heb je gehaakt.Zoiets wil ik ook nog maken als strandtas want die heb ik niet, kwam ik op mijn vakantie achter. Schattig knuffeldoekje en logische dat je die niet meer terug krijgt, zou ik ook niet doen, te leuk.
    O,ja ik las ook over de AVG en heb nu een privacy verklaring op mijn blog staan. Hoop maar dat het genoeg is.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is voldoende.
      Je hebt alleen problemen als je de gegevens van reageerders vaar andere zaken gaat gebruiken.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk compliment dat het fotomodel het doekje niet meer los wilde laten. De kleur spreekt natuurlijk ook echt aan bij zo’n kleintje.
    Best een goede deal, zo’n leuke foto tegen een knuffeldoekje :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat doekje is schattig en de foto met dat kindje tovert een glimlach op m'n gezicht!
    Maar nu even over het 'gedoe'... Mijn zoon heeft m'n HTML van de blog helemaal nagekeken en ik heb helemaal geen verbinding met Google analytics. Ik denk dat jij het ook ongedaan kan maken. Het is nog maar de vraag of je als gebruiker van Blogger wat moet doen...
    Ik heb er zojuist een bericht over geschreven.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, voor zo'n foto smelt je toch!
    Wat betreft die AVG, je zou er nachtmerries van krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet nodig. Als je je boeltje goed op orde hebt is er niets aan de hand.

      Verwijderen
  7. Wat een leuk doekje! En wat je zegt door het vervormen komen alle smilies aan bod en als lachende smiley laat het elke baby lachen :) De avg lijkt haast een hoax inmiddels. Ben blij dat ik je update zie. Volgens mij heb ik niks met analitics maar ik zal er even naar kijken en al is het alleen maar voor de lol ga ik mij nog even buigen over een privacyverklaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig knuffeldoekje dat zo te zien goed in de smaak valt. Daar maak je toch graag een knuffeldoekje voor.
    Er hadden in Europees verband vast wat mensen veel tijd over. Anders was de AVG wel simpeler, duidelijker en minder alles omvattend geweest. Ook deskundigen blijken het niet met elkaar eens te zijn over hoe je de wet moet interpreteren. Met de aanmelding weet je zeker dat je niet later voor verrassingen komt te staan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 8 jaar lang hebben Europese juristen lopen steggelen. Overigens verandert er weinig.
      De WBP (Wet bescherming Persoonsgegevens) die per 1 jan. 2018 in ging, bevatte het meeste al.
      Nieuw zijn: Het recht op inzage (een bedrijf moet alles tonen wat ze over je vastleggen) en het recht om vergeten te worden (op verzoek moet alles wat over iemand is vast gelegd, gewist worden). Mits dat niet conflicteert met andere wetten.. (Je mag niet de belastingdienst vragen je gegevens te wissen ;) )

      Verwijderen
  9. Ehhh betekend dit nu dat wij eigenlijk niets hoeven te doen? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk, daar word ik vrolijk van! Da’s beter dan het AVG-geneuzel :-)))
    Maar super bedankt voor je tips!

    BeantwoordenVerwijderen