{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 24 mei 2018

Op deze donderdag weer eens dekennieuws

Op deze donderdag weer eens dekennieuws


Wekenlang was het op donderdag dekendag bij De Breimeisjes. Dekendag in het teken van De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld. De eindstreep van dit enorme project komt in zicht en op Facebook en Instagram zie ik nog dagelijks de prachtigste nieuwe dekens langs komen. En wat zijn er al veel, ik zag nummer 9200 al! En het zijn er op dit moment vast al meer!
Wil je er meer over weten? Kijk dan even op hun Facebookpagina! En kijk ook even bij Haak je aan? Samenhaken is verbindenOf op de Instagram-account. 

Zelf heb ik nog een deken die niet helemaal af is, de Sneek-deken. Ik doe heel erg mijn best om het deze maand voor elkaar te krijgen.


Zoals ik al eerder vertelde, moet er een grote rand om de deken om aan de goede maat te komen. Ik haak er grannystripes omheen en begon met rood, wit en blauw. Vervolgens haakte ik een aantal toeren groen.


Toen ben ik weer gaan meten en ik heb vooral extra lengte nodig. Dus haak ik nu aan de beide "korte" kanten een aantal toeren extra:



Ook hecht ik af en toe vast wat draadjes af.



Er moet nog wel wat gebeuren!



Daarom haak ik snel verder. En dan moet ik nog de deken in Leeuwarden zien te krijgen. Want inleveren bij de bibliotheek in Sneek gaat niet meer. Iemand een idee?

Onder het label Sneek-deken kun je meer blogjes vinden waarin ik iets over de deken vertel.

Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Dat wordt nog flink doorwerken. Mooi wordt hij wel. Ben best benieuwd hoe dat er straks uit gaan zien die grootste deken.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wordt ook weer zo'n fraai exemplaar. Vind je het niet zonde om er telkens weer afstand van te doen?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, jij hebt toch echt wel een mooie bijdrage geleverd met je dekens (letterlijk en figuurlijk)! Hopelijk krijg je hem nog waar hij moet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen