{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 17 mei 2018

Naar de markt

Naar de markt


Nu ik toch een heuse marktet bag had (zie deze blog), kon die mooi mee naar de markt. Een rommelmarkt in dit geval, oftewel: een brocante. Want zo heet dat in het Frans en we waren in Frankrijk. We waren er in een periode met veel feestdagen en er waren dan ook diverse brocantes. Die heb ik niet allemaal bezocht, hoor. Dáár zou echtgenoot wat moeite mee hebben 😉

Op 1 mei gingen we naar de brocante in Ambleteuse. We hebben daar vaker een brocante bezocht en het is altijd leuk. Ik kocht ook het een en ander en fotografeerde m'n gevulde marketbag al in Ambleteuse, aan zee:




Ik gaf maar liefst 2 euro uit, voor 1 kocht ik deze twee bolletjes katoen


en voor de andere kocht ik 5 Franse handwerktijdschriften. 


Ze zijn best wel oud, maar er staan echt nog veel leuke dingen in! Een heleboel inspiratie! 

Op 10 mei, Hemelvaartsdag, was er een brocante in Wissant. Die was enorm! Daar is op woensdag altijd een normale markt 's ochtends en die is zomers behoorlijk groot, maar de brocante was nóg groter! Op het laatst konden we gewoon geen brocante meer zien, haha! Ik kocht ook hier nog een bolletje katoen



 én een schattig geborduurd speldenkussentje, splinternieuw handwerk van de plaatselijke vrouwenvereniging. Ik betaalde er met liefde drie hele euro's voor en dat is eigenlijk gewoon spot goedkoop.



Echte kringloopgelukjes en echt handwerk, ik houd ervan ❤️



Liefs van De Breimeisjes!



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. wat een leuke buit heb je bij elkaar gesprokkeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tas is echt handig om mee te nemen naar de markt. Je hebt echte kringloopgelukjes gekocht. En met de bolletjes en boekjes kun je nog lekker nagenieten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dan is zo'n tasje heel handig ;-)
    Veel plezier met je aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk speldenkussen :)
    Ook nog mooie katoen, ik zeg geslaagd ;)
    Fijn dat je je nieuwe zelfgemaakte tas meteen kon uitproberen.
    Ik vind hem super geslaagd, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow, lekker met je nieuwe tas een Franse markt afstruinen. Ik kreeg meteen zin om naar Frankrijk af te reizen toen ik jouw blog las. Leuke koopjes ook heb je gescoord. Vooral dat speldenkussentje. Wat ga je van de bolletjes katoen maken? Al inspiratie? Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleur katoen en wat een schattig speldenkussen!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk vind ik dat soort markten heel leuk maar de gedachte dat het zo druk zal zijn dat ik toch niet van het middenpad afkom zorgt dat ik vooraf al afhaak. (Oh ja en het feit dat ik geen vroege vogel ben en denk dat al het interessante dan al weg is :) Misschien toch weer eens de stap wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ik was er echt niet vroeg! Rond de middag pas. En wat jij een schat vindt, vindt een ander misschien niks, dus gewoon gaan en lekker kijken :-) Dát is ook al leuk!

      Verwijderen