{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 12 november 2019

Dinsdag - poppendag Lamalpaca

Dinsdag - poppendag Lamalpaca


De laatste blogs gaan over het boekje Herfst & Bos Haaksels, vandaag pak ik er een eerder deel bij, ik haakte namelijk weer iets uit het deel Kerst & Winter Haaksels.


Het begin:



Dat bruine draadje is m'n "steekmarkeerder".




Op de volgende foto zijn alle onderdelen gehaakt:



Het is even puzzelen, maar het resultaat is leuk:



Ik haakte met haaknaald 2½ en mijn lamalpaca is daarom iets kleiner dan die van de foto's in het boekje:



In het boekje heet het een kerstlama, ik gaf 'm cadeau aan een lieve vriendin die een bijzondere verjaardag vierde en dol is op alpaca's. Daarom noem ik dit een Feest-lamalpaca. Dit vrolijke diertje kan prima in de kerstboom straks en oefende al even aan de inmiddels kale Japanse esdoorn:



De kerstlama is een ontwerp van Esther Vogelaar van EssiebirdiesUit het boekje Kerst en Winter Haaksels haakte ik eerder kerstengeltje Joy.
Ik schreef een review over dit boekje. Ken je de boekjes? En heb je er ook al eens iets uit gehaakt?

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
- Jannie (van Nappi),
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een schatje en met een prachtige naam! Die zal zeker leuk in de kerstboom staan, maar eigenlijk mag hij/zij het hele jaar wel op een mooi plekje hangen.
    De boekjes ken ik dankzij jouw blog😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig hoe verzinnen ze het . Ik kijk even verder bij haar maar wel met 1 oog dicht mijn do lijst is al te lang 🙄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een leukerd! Duidelijk op weg naar een feestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk klein haakwerkje en ik vind hem zò leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is leuk geworden, zeker voor iemand die dol is op Alpaca's. Het is dan helemaal een attent cadeautje
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen