{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 6 november 2019

Mijn Rozeta (4)

Mijn Rozeta (4)

O, de Rozeta, wat een fijn project!
Dit is de beginsituatie van week 4:


Op woensdag, de dag dat de nieuwe patronen online komen, was ik naar de KreaDoe. Ik schreef er al een blog over, die lees je hier. Wat ik nog niet verteld heb: ik heb daar gesproken met Tatsiana van Lilla Björn Crochet, de ontwerpster van de Rozeta. En ik heb de prachtige dekens bewonderd!



Wat leuk was: ik vertelde dat ik best veel fouten had, maar wist even niet hoe ik corrigerend haakwerk moest vertalen in 't Engels. "O, you fixed it!", begreep ze al. Jazeker, er is al heel wat gefixed in #mijnrozeta 😄

Week 4 heeft 9 toeren én een nieuwe techniek. Nu gaan we aan de slag met dubbele reliëfstokjes. In de volgende collage zie je de beginsituatie en close-ups van de tussenfases:



Zo ziet het er steeds uit vanaf een afstandje:





Het wordt vanaf nu lastig om 'm buiten op de foto te zetten, omdat ik 'm niet op de vochtige grond wil leggen. Maar eens kijken of ik binnen genoeg licht heb voor de volgende fases.

Mijn Rozeta meet nu ongeveer 83 cm.
Ik haak met Stonewashed en Riverwashed (de kleurnamen kun je vinden in deze blog) en gebruik haaknaald nr. 3½.

De Rozeta is een ontwerp van Tatsiana van Lilla Björn's Crochet World en het is een CAL, waarbij iedere week een deel van het patroon online komt.Alle informatie over deze Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes.
Deel 1 van de patronen vind je hier.
Deel 2 van de patronen vind je hier.
Deel 3 van de patronen vind je hier.
Deel 4 van de patronen vind je hier.

Ik heb voorlopig op woensdag Rozeta-dag en al mijn blogs hierover kun je terugvinden onder het label "Rozeta".


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Prachtig, wat een fantastisch project!
    Het zal een feest zijn om te haken, zeker met de mooie kkeuren die jij bij elkaar zocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de deken zo mooi! (Maar mag van mezelf niet aan iets nieuws beginnen. ;-)) Die van jou word ook prachtig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik had vanmorgen mijn nichtje op bezoek ze haakt hem ook ze vertelde dat ie al mega groot was. Het is een mooi kunstwerk ik volg jullie op de voet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor dat je zo goed bij bent en blijft, ik vind het een mooie kleurencombinatie. Benieuwd hoe je haakwerk er na de volgende 'ronde' uitziet :)
    Nog veel haakplezier. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het moet geweldig zijn geweest om de ontwerpster te spreken!
    Ja, in deze tijd van het jaar is het lastig om buiten te kunnen fotograferen, maar binnen is het snel te donker..
    Misschien een zeiltje eronder? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij wordt prachtig!
    Foto’s maken zal i.v.m. De ‘groei’ best een uitdaging zijn... kijk je wel uit met trapjes/stoeltjes?? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Betrapt! Ik beken: de Rozeta is al zo groot... Die ligt op de picknicktafel en ik stond op het bankje om de foto te nemen 😬
      En niet eens met hele goede schoenen aan. Maar goed dat de deken nu te groot wordt voor die plek 😉

      Verwijderen