{ 'anonymize_ip': true }

maandag 11 november 2019

Herfst Haaksel, herfsthanger

Herfst Haaksel, herfsthanger



In het weekend kwam er een blog van mij online bij Breiclub.nl, dat liet ik zaterdag ook al weten. Ook dat ik met een haakwerkje bezig was:


Het is daar niet eens zo goed te zien, hier zie je het beter:


Ik heb het aan een tak vast gehaakt:


Als franje heb ik wat blaadjes gehaakt:


Een leuk herfst-haaksel, toch?


Ook leuk om voor het raam te hangen!


Nog even wat tips voor filethaken, de techniek waarmee dit gemaakt is:

- Je kunt zelf op ruitjespapier een ontwerp maken!
- Als je letters gebruikt, maak ze dan minstens 2 blokjes breed, anders is het slecht leesbaar (heb ik zelf ondervonden toen ik dat uitprobeerde voor om een sfeerlichtje 😞).
- Je kunt dit doen met stokjes én met halve stokjes.
- Als je met stokjes werkt is een open vakje 1 stokje, 2 lossen. Een dicht vakje is 3 stokjes.
- Als je met halve stokjes werkt is een open vakje 1 half stokje, 1 losse. Een dicht vakje is 2 halve stokjes.
- Als je met stokjes werkt, bereken je het aantal beginlossen als volgt: het aantal vakjes x 3 + 1. Dan nog 5 lossen en haak in de achtste losse het eerste stokje. *
- Als je met halve stokjes werkt, bereken je het aantal beginlossen als volgt: het aantal vakjes x 2 + 1. Dan nog 3 lossen en haak het eerste halve stokje in de vijfde losse. *

* Let op: bij die laatste twee tips ga ik ervan uit dat het eerste vakje een open vakje is.

Nog even dit: er is een give-away verbonden aan die Breiclub-blog, je kunt dit boekje winnen. Doe je ook mee?



Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke herfsthanger maakte je, leuk met die blaadjes eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuk idee voor de herfst! In die kleur aan dat takje wordt het ook echt herfstig. Voor het raam is gezellig. Ik zit er dan altijd wel mee of je de tekst dan voor binnen of buiten leesbaar maakt 😁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, dat is een dilemma! Je kunt er natuurlijk twee maken! Ik heb 'm nu zo dat het van binnen leesbaar is, maar voor vanavond hang ik 'm andersom. Sint Maarten! Dan komen er mensen aan de deur!

      Verwijderen
  3. Leuke herfsthanger!
    Het filethaken geeft een mooi effect voor het raam. Een ideetje om te onthouden.
    PS: op IG schreef ik al ... ik leg nu ineens de link tussen jullie berichtje van 't weekend op IG over de kleurrijke collage van Annemarie en jullie blog. Hier kom ik geregeld even kijken en lezen. Heb jullie account op IG nu ook gevonden. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is weer een gezellige hanger! Voor het raam is het het beste te lezen en ach, voor de buitenkijkers is er dan wat te puzzelen 😉.
    Ben benieuwd hoe 'druk' het vanavond worden gaat, het weer werkt niet erg mee hier...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook benieuwd! Harde wind, heel koud en zeer waarschijnlijk veel regen vanavond! O, o!

      Verwijderen
  5. Een mooie hanger heb je gemaakt. Staat gezellig.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen