{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 20 november 2019

Mijn Rozeta (6)

Mijn Rozeta (6)

Dit is mijn Rozeta zoals deze aan 't begin van week 6 was:



Het is me deze week niet gelukt om al het huiswerk voor elkaar te krijgen.
Na de eerste toer die ik haakte, kon ik wel buiten foto's maken en die deel ik graag:



De picknicktafel is inmiddels te klein, zoals je ziet. Ik zag dat anderen 'm nu ook zo fotograferen:


Ook wel leuk. 
En nog een detailfoto van de rand:



Ook van deze donkere roze, de Steenbras, heb ik inmiddels een begin gemaakt met de derde bol. Dat was al het geval bij de paarsblauwe, de Colorado. Ik vind het nu wel spannend worden, zou ik daar genoeg van hebben? Nou ja, anders bestel ik wat bij.

Voor toer 55 heb ik de lichte roze erbij gepakt, Ganges. Op dit moment doe ik steeds 3 toeren per kleur, ik denk dat het precies gaat uitkomen in deze structuurrand. In het middendeel gebruikte ik afwisselend een roze en een blauwe kleur. Dat doe ik nu anders.



Mijn Rozeta meet nu ongeveer 95 cm. Ik heb nog 5 toeren te gaan van deze week.

Ik haak met Stonewashed en Riverwashed (de kleurnamen kun je vinden in deze blog) en gebruik haaknaald nr. 3½.

De Rozeta is een ontwerp van Tatsiana van Lilla Björn's Crochet World en het is een CAL, waarbij iedere week een deel van het patroon online komt.Alle informatie over deze Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes.
De patronen tot nog toe vind je hier:
deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6

Ik heb voorlopig op woensdag Rozeta-dag en al mijn blogs hierover kun je terugvinden onder het label "Rozeta".


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat wordt de rand met de reliëfsteken toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim om maar een vierde te fotograferen... kunnen we de steken en motieven tòch goed zien!
    Ja, het is lastig om in deze tijd van het jaar foto's te maken; voordat je er erg in hebt is het goede moment/licht al weer voorbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt hij mooi, jouw rozeta. Die laatste toeren lijken me nog best lastig om te doen! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf verzuchten; Wat een klus. En nog 5 toeren die heel wat steken tellen. Ja jammer van het licht. Dat frustreert toch wel als je blogt :) Maar je kunt het goed zien en je rozetta gaat steeds meer op de glas in lood ramen lijken die je in je header hebt staan. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohh... en het duurt langer en langer voordat je rond bent...
    Ben benieuwd of je weer in hebt kunnen lopen!

    BeantwoordenVerwijderen