{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 28 november 2019

Mini-slinger

Mini-slinger


Een vriendin vierde een speciale verjaardag: daar hoort een feestelijk cadeautje bij en een van de dingen die ik haar gaf was een mini-slinger:


Het is eigenlijk op basis van dit haakideetje van Karin aan de Haak.

Ik gebruikte heel vrolijk verloopgaren, katoen, normale dikte. Ik haakte met haaknaald 3½, dus werd het lekker los. Mijn variatie ging deze keer zo:
ik haakte eerst zo'n 100 lossen en toen steeds een vlaggetje door achtereenvolgens een halve vaste, een vaste, een half stokje, een heel stokje en een dubbelstokje te haken:


Na elk vlaggetje weer 10 lossen en dan weer zo'n vlaggetje. Na het juiste aantal vlaggetjes weer zo'n 100 lossen en klaar is het!


Echt snel klaar en zo kun je een speciaal cadeau nog wat leuker maken. Het is ook een ideaal slingertje om op te sturen en om een stoel mee te versieren of zo.
Ik haakte vaker zo'n slinger. Het was even zoeken, maar hier zie je er ook een en hier haakte is ze als kettingen.


Dit slingertje mocht even proef-wapperen aan de schutting 😃
Deze kleurtjes zijn echt super voor zo'n project, vind ik!

O, vandaag is er weer Creatief Café in de bieb in Sneek, van 14.30 - 16.00 uur. Voor als je in de buurt woont: haak jij ook aan?
Oeps! Foutje! Ik heb geschoven met blogjes, het Creatief Café was vorige week. Sorry voor de verwarring!

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke vrolijke slinger!
    De vlaggetjes doen me denken aan de sterpunten van de ster die ik deze week haakte om een sfeerlichtje te versieren 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word wel vrolijk van dit slingertje op deze sombere en regenachtige dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is wel een heel gezellig slingertje om cadeau te krijgen. Zeker als het speciaal gemaakt is voor de jarige. Veel handwerkplezier in de bieb vanmiddag. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, dat klopt helemaal niet. Dat was vorige week! Foutje, doordat ik met blogjes heb zitten schuiven.

      Verwijderen
  4. Dat ziet wr feestelijk uit zeg leuk met dat verloop garen

    BeantwoordenVerwijderen