{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 7 november 2019

Terugblik op donderdag - kopje koffie/kopje thee

Terugblik op donderdag - kopje koffie/kopje thee


Bij de handwerkavond doe ik tegenwoordig ook wel eens een patroontje in de herhaling. De laatste keer haakten we met twee bollen Soft Bamboo van Scheepjes (zie ook deze blog) en de kleuren vond ik o.a. heel geschikt voor een kopje koffie.


Dit zijn de kleuren Deep Cherry (nr 251) en Smooth Cocoa (257), het zou dus ook een kopje chocolademelk kunnen zijn 🙂
In 't echt zijn de kleuren wat donkerder.
Als je de kleuren andersom doet, dan is 't een kopje met glühwein.

Deze kopjes haakte ik al een aantal keren. De leukste keer was denk ik de slinger die ik maakte voor De keuken van Tante Cake:


Ik haakte ze toen met afwisselend het oor links en rechts.


 Meer slingers met deze kopjes vind je onder het label "kopje koffie/kopje thee".





Het patroon is van Repeat Crafter Me. Maddy van Maakhetff maakte er een iets kleinere versie van door twee toeren weg te laten en een suggestie van mij is om de "koffietoer" ook in de achterste lussen te haken, zodat het nog meer diepte heeft. 
De eerste keer dat ik specifiek deze kopjes liet zien, was hier in oktober 2015.
Ook dit jaar heb ik kopjes laten zien, dus misschien is 't niet de beste terugblik. Omdat ik net een nieuw kopje had gehaakt, dat bovendien in de huidige hoofdingsfoto te zien is, vond ik het toch wel leuk.

Als je de "terugblik op donderdag" ook een leuk thema vindt om aan mee te doen, laat het dan weten. Ik plaats graag een linkje!


Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. En met een lekkere mok thee in mijn handen zeg ik: Hij blijft leuk. Als slinger en als onderzetter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lijkt me zo'n gezellige slinger! De blaadjes vallen hier uit de bomen en door de regen plakken ze zelfs aan onze ramen. Warme chocomelweer dus. Ook in een kop, maar dan een andere dan de jouwe.😁

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Ik vind de combinatie van dat blauw, rood en wit heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk em snel patroon, dat ik meteen na ben ga haken. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen