{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 27 december 2018

Ballen breien

Ballen breien


Het is voor mij een traditie om in december kerstballen te breien voor kindjes die dat jaar voor 't eerst kerst vieren. Dit jaar ontvingen wij zelf geen enkel geboortekaartje.
Ik heb dit jaar wél ballen gebreid, sneeuwballen voor de adventskalender!

En toch, op de valreep, 2 ballen met namen erin, voor 2 dierbare mensen, waarvan we er een verloren dit jaar. In zijn bal verwerkte ik drie harten.
En natuurlijk kreeg zij ook een hart.


De harten zijn geïnspireerd op patronen uit het kerstballenboek van Arne & Carlos. De ballen brei ik op mijn eigen manier en de letters tekende ik ook zelf uit.


Jaren terug breide ik kerstballen voor hun zonen, dat waren zo'n beetje de eerste kerstballen met ingebreide naam die ik maakte. Ik gebruikte toen ook deze kleuren, maar andersom. 
Meer kerstballen die ik gebreid heb vind je terug onder het label "kerstballen".

Heb jij ook speciale tradities?
En had je fijne kerstdagen?



December 2018, het jaar loopt ten einde. Omdat ik meedeed aan de Adventskalender 2018 van Breiclub.nl vond je van 1 t/m 24 december in ieder geval een link naar de adventsbijdrage mét patroon van de dag. 

Verder heb ik vast en zeker ook nog wel eens wat te vertellen al kan het best zijn dat het mystery nu eens op dinsdag zal zijn en de poppen naar woensdag verhuisd zijn, of misschien nemen ze wel een paar weken vakantie! 

Je bent van harte welkom om regelmatig hier langs te komen.



Een fijne decembermaand gewenst met mooie feestdagen en veel happy momenten🍀!





Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



4 opmerkingen:

  1. Prachtig!!
    Deze breiwerkjes zullen heel veel betekenen. Mooi en liefdevol.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder, niet alleen bij de geboorte maar ook bij het overlijden. Mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kerstballen met extra liefde gemaakt. Of het nu om een baby of een overleden naaste gaat, deze gebreide kerstballen zijn altijd speciaal.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen