{ 'anonymize_ip': true }

maandag 17 december 2018

Adventskalender 2018 dag 17 en de Mystery Blanket (13)

Adventskalender 2018 dag 17 en de Mystery Blanket (13)


O, o, de tijd vliegt! Ik was vóór december begon al heel erg bezig met van alles rond de adventskalender en had verwacht dat ik dan in december best tijd had voor dingen 🤔
Maar goed, gezien het feit dat ik tester ben van de breideken, kan ik in ieder geval weer wat laten zien van blok 3 van de breideken!

De derde rand is gebreid met het andere garen, de Durable Cosy Fine:


O, o, dat ziet er weer bobbelig uit, hé!


Ik blijk ook een foto te hebben van de achterkant:


Het is een smalle rand met een tamelijk eenvoudige steek, met recht, averecht en afgehaalde steken.

Ik ben voor mijn blok 2 begonnen met het haken van de bloemen, voor in die "alpenweide".



De bloemen haak ik, volgens patroon, direct aan elkaar:



En uiteindelijk ga ik die slinger dan bevestigen op die bergen die ik al gehaakt heb:



Ik doe dát anders dan in het patroon staat.
Volgende week hoop ik weer verder te zijn!

Het is ook dag 17 van de advenstskalender:



Dit jaar heb ik meegewerkt aan een adventskalender. Van 1 t/m 24 december kun je elke dag een blog vinden bij Breiclub.nl met daarin een handwerkidee, passend bij deze tijd van het jaar. Ik deed dit samen met AlexaBiancaSietskeWietske en Lara schoof ook nog aan. De adventsblogs kun je steeds vinden bij Breiclub én op de blog van degene die de betreffende blog maakt.

Uiteraard vind je bij mij elke dag een link.
Vandaag een bijdrage van Wietske.
Je vindt de Breiclub-blog hier 
én bij Lief Gehaakt.


December 2018, het jaar loopt ten einde. Omdat ik meedoe aan de Adventskalender 2018 van Breiclub.nl vind je van 1 t/m 24 december in ieder geval een link naar de adventsbijdrage mét patroon van de dag. 

Verder heb ik vast en zeker ook nog wel eens wat te vertellen al kan het best zijn dat het mystery nu eens op dinsdag zal zijn en de poppen naar woensdag verhuisd zijn, of misschien nemen ze wel een paar weken vakantie! 
Je bent van harte welkom om regelmatig hier langs te komen.

Een fijne decembermaand gewenst met veel happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ik dacht ook bij het zien van de foto's wat bobbelig! Maar jou kennende komt dat vast helemaal goed! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heel spannend bij dit ontwerp, het komt hoofdzakelijk door het verschil van de garens. Ik laat hier steeds een deel zien, maar als je meedoet kun je mijn eindresultaat al in de patronen zien. Het kwam gelukkig inderdaad best wel goed :-)

      Verwijderen
  2. Ik blijf die deken ingewikkeld vinden.
    Voor het aanmelden bij de breiclub moet ik toch de ja ik meld mij aan knop aanklikken. Als ik dat doe gebeurt er niets. Wat doe ik fout=
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil je lid worden van Breiclub? De blogs kun je ook lezen als je niet lid bent. Ik heb nu net ook even gekeken en kreeg een foutmelding. Misschien lukt het morgen wel? Ik weet het ook niet precies natuurlijk, ik ben niet de Breiclub, ik blog en ontwerp voor Breiclub.nl. Verder weet ik het niet!

      Verwijderen