{ 'anonymize_ip': true }

maandag 10 december 2018

Adventskalender 2018 dag 10 + Mystery maandag - MB2018 (12)

Adventskalender 2018 dag 10 + Mystery maandag - MB2018 (12)


"Gewoon" op maandag weer nieuws over mijn Mystery Blankets.

Eerst het breiblok, de eerste rand:


Wat een mooie steek, hé! Ik blijk geen goede foto gemaakt te hebben van het blok met deze rand compleet, maar hier is nog een knipwerkje van het grotere geheel:


Dit hele blok is geïnspireerd op Rusland en omstreken.

Azië is heel groot en er zijn veel verschillende landen en culturen. De inspiratie voor het haakblok komt helemaal uit Japan. Daar kan ik nog niks van laten zien, want ik ben nog steeds niet klaar met blok 2, ik blijf nog een beetje in Europa hangen 😊
Kijk, ik haak eerst de bergen en wat ertussen. 
De bloemen ga ik daarop vast zetten. Dat lijkt me mooier namelijk. Dat is de vrijheid als je niet tester bent! 


Ik ga nog even bekijken hoe ik dit verder ga doen. Ik ga verder en volgende week laat ik meer zien.
Sietske en Alexa zijn ook bezig met Mystery Blankets, volg je hun blogs?

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 



Dit jaar heb ik meegewerkt aan een adventskalender. Van 1 t/m 24 december kun je elke dag een blog vinden bij Breiclub.nl met daarin een handwerkidee, passend bij deze tijd van het jaar. Ik deed dit samen met AlexaBiancaSietskeWietske en Lara schoof ook nog aan. De adventsblogs kun je steeds vinden bij Breiclub én op de blog van degene die de betreffende blog maakte.

Uiteraard vind je bij mij elke dag een link.

Vandaag een bijdrage van Sietske.

Je vindt de Breiclub-blog hier 




December 2018, het jaar loopt ten einde. Omdat ik meedoe aan de Adventskalender 2018 van Breiclub.nl vind je van 1 t/m 24 december in ieder geval een link naar de adventsbijdrage mét patroon van de dag. 


Verder heb ik vast en zeker ook nog wel eens wat te vertellen al kan het best zijn dat het mystery nu eens op dinsdag zal zijn en de poppen naar woensdag verhuisd zijn, of misschien nemen ze wel een paar weken vakantie! 
Je bent van harte welkom om regelmatig hier langs te komen.



Een fijne decembermaand gewenst met veel happy momenten🍀!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige rand! Het lijkt een soort kabelen?
    En inderdaad als niet-tester heb je meer vrijheden 😉, maar ik vind het tegelijkertijd ook heel leuk om mee te mogen helpen een patroon te perfectioneren én om met iets 'geheims' bezig te zijn waar straks veel anderen ook mee aan de slag gaan ☺️.
    Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft allebei inderdaad hele leuke kanten! Ik maak het nu voor het eerst mee als tester en vind het erg leuk dat ik nu de haakdeken "gewoon" meedoe :-)

      Verwijderen
  2. Wauw, werk je s'nachts door of zo?
    Waar haal je de tijd vandaan, hier is het op dit moment hopeloos, qua tijd voor handwerken dan en als ik even tijd heb ben ik te moe om iets op te starten, dan pak ik lekker mijn woondeken om aan te werken :) Jij heel veel succes, je gaat als een speer :) Groetjes en een fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, 's nachts slaap ik, hoor ;-)
      Van de breideken ben ik tester, die foto's haal ik dus uit m'n archief. En met haken loop ik dus achter, want ik ben nog bezig met blok 2 en het patroon van blok 3 is sinds 1 december beschikbaar.

      Verwijderen
  3. Wat een bijzonder breiblok... het zou niet in me opkomen om zoiets in een deken te verwerken, maar intussen heb ik wel het vertrouwen dat het helemaal passend wordt! Wat een uitdaging telkens weer...

    BeantwoordenVerwijderen