{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 5 december 2018

Adventskalender 2018 dag 5 en de Sinterklaas-surprises

Adventskalender 2018 dag 5 en de Sinterklaas-surprises


5 december is de dag
dat deze blog (deels) rijmen mag
Met mijn familie vierden we weer het Sinterklaasfeest
En ik laat graag zien waar iedereen mee bezig is geweest


Zelf werd ik dit jaar verblijd 
met deze breiende meid:



Zwager René had had de tuin aan het water op laten knappen dit jaar
En heeft het nu heel goed voor elkaar:


Nichtje Saskia kreeg een heel bijzondere met boeken gevulde tas
Sint was zeer verheugd dat bleek dat zij zo graag las!


Pake kreeg een doos vol mooie herinneringen
die verder gevuld was met lekkere dingen:


Zoon Piet kreeg, het is echt waar
een mooie basgitaar


Nichtje Elina vroeg iets in een paars of blauwgroen kleurtje
En kreeg iets anders in dit rode "geurtje":


Broer Jouke heeft een ander huis gekocht
En door Sint was erg naar het nieuwe adres gezocht


Neef Leon vroeg vuurwerk en dat kreeg hij!
Van deze mooie vuurpijlen werd hij echt blij:


Nichtje Femke, woont nu in een nieuw huis
En vooral in bad voelt ze zich wel thuis


We zagen het al aankomen, Ruben kreeg een grote stoofpan
(Hij kookte voor die avond dat gerecht, voor 13 man)


In dat nieuwe huis wordt heel hard geklust, ook door Ina, m'n schoonzus
O.a. aan een open haard, dat werd haar surprise dus


Beppe, gestopt met schaatsen, maar nog steeds sportief en actief
 kreeg een jeu-de-boule-baan en een prachtig gedicht, zo lief


En mijn zus kreeg.... ik had 'm ook wel willen krijgen, echt waar!
Een adventskalender, hoe kreeg de knutselpiet dat voor elkaar?


En over adventskalenders gesproken....




Dit jaar heb ik meegewerkt aan een adventskalender. Van 1 t/m 24 december kun je elke dag een blog vinden bij Breiclub.nl met daarin een handwerkidee, passend bij deze tijd van het jaar. Ik deed dit samen met AlexaBiancaSietskeWietske en Lara schoof ook nog aan. De adventsblogs kun je steeds vinden bij Breiclub én op de blog van degene die de betreffende blog maakte.

Uiteraard vind je bij mij elke dag een link.
Vandaag een bijdrage van Sietske.

Je vindt de Breiclub-blog hier 




December 2018, het jaar loopt ten einde. Omdat ik meedoe aan de Adventskalender 2018 van Breiclub.nl vind je van 1 t/m 24 december in ieder geval een link naar de adventsbijdrage mét patroon van de dag. 


Verder heb ik vast en zeker ook nog wel eens wat te vertellen al kan het best zijn dat het mystery nu eens op dinsdag zal zijn en de poppen naar woensdag verhuisd zijn, of misschien nemen ze wel een paar weken vakantie! 
Je bent van harte welkom om regelmatig hier langs te komen.



Een fijne decembermaand gewenst met veel happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige surprises weer dit jaar! Heerlijk om zo'n creatieve familie te hebben. De adventkalender is prachtig en ook de jeu-de-boules-baan is erg mooi. Wat leuk dat je jezelf terug mocht zien als breister. Zat er garen in je pakje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie je best gedaan! Wat een kunstwerken! Ik ben gistermiddag nog druk geweest. Wel gezellig allemaal! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend mooie, leuke en lieve creativiteit!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen