{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 9 augustus 2024

Vriendelijke vrijdag en Tips & Tricks (2)

Vriendelijke vrijdag en Tips & Tricks (2)


Het is de tweede vrijdag van de maand, tijd voor de bloghop. In juli was de eerste aflevering van Tips & Tricks, een nieuw voorstel van Elizabeth oftewel Busy Bessy. De tips en tricks kunnen van alles zijn. Ik citeer Elizabeth:
"Je kunt hierbij denken aan allerlei handigheidjes of weetdingetjes b.v. op het gebied van bloggen, huishouden, gezondheid, opbergen van spullen, etc..."
In deze blog legt ze nog eens uit wat de bedoeling is en je vindt daar ook de data.

Vriendin Irene vond het heel leuk, de eerste aflevering (hier vind je mijn eerste tip met in die blog tips naar alle andere deelnemers van die keer).
Ik vroeg haar of zij ook een leuke tip had en die had ze. Ik kende dit wel, maar heb het zelf nog nooit gebruikt. Het is een besparingstip.

Als je tubes gebruikt, dan weet je dat het laatste er niet uit te krijgen is.
Als je de tube doorknipt, kun je heel goed bij de dagcrème/handcrème/tandpasta die er nog in zit.


Soms is het nog wel genoeg voor een week!
Het afgeknipte deel kun je als dop gebruiken.


Irene leverde me ook alle foto's in deze blog. Dus deze blog is eigenlijk een bijdrage van Irene 🙂


Mijn zusje doet dit ook, van haar kende ik het, maar zoals ik al schreef, ik heb het zelf nog niet gedaan. Kende jij deze tip?

Ik ben heel benieuwd naar Tips & Tricks van anderen. Ik houd het in de gaten, via de blogs die ik al volg en via Elizabeth. Ik ga de links in de loop van de dag/dit weekend toevoegen.

Tips & Tricks vind je ook bij:




Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

16 opmerkingen:

  1. Ja, het is een bekende tip voor mij, maar ik heb hem nog niet gebruikt. Het lijkt me een smeerboel, maar nu ik de foto's zie en hoe handig de 'dop' is, ga ik het tóch eens proberen. Dank je wel Irene (en Akkelien😉) voor deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe dit al jaren. Er zit altijd nog heel wat materiaal in tube

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je staat versteld wat er nog uit komt! Zo zonde om weg te gooien. Maar als je een shampoofles op z'n kop zet, komt er ook nog heel wat uit. Vaak doe ik er dan een klein beetje water bij en dan kan ik de fles nog verschillende keren gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tip en ook nog eens mooi gepresenteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kende de tip al wel, maar het blijft een goeie. Want er blijft altijd heel veel in die tubes zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige tip, ik probeer het te onthouden voor een bijna lege tube.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is zeker en goede tip, mijn lief doet dit al jaren en zelf ben ik daar wat slordig mee. Wel bij mijn shampoofles en vloeibare bakboter, die zet ik ook op z'n kop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een handige tip, ik had hem al vaker gelezen, maar ga het nu zeker uitproberen, mijn bodylotion is bijna leeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe het al jaren zo en ben er nog steeds verbaasd over hoeveel er nog in die tubes zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe dit al jaren. Heb het zelfs geïntroduceerd bij mijn wijkteam. Het bespaart behoorlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat jullie dit ook bij jullie werk doen. Dat geloof ik graag, dat het echt behoorlijk bespaart!

      Verwijderen
  11. Ik doe dit al jaren naar volle tevredenheid. Wel even oppassen voor je de schaar er in zet, er kan druk op staan en dan loop je de kans dat …. Deze tip wordt ook wel als besparingstip gegeven. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het nu vandaag voor het eerst zelf toegepast. Ik dacht echt dat ik de tube heel erg leeg had, maar ik kan er nu inderdaad nog wel een paar keer gebruik van maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze tip ken ik :-) doen wij ook altijd en inderdaad je staat versteld wat er nog in zo’n tube achter blijft. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen