{ 'anonymize_ip': true }

maandag 19 augustus 2024

September 18, de septemberbox

September 18, de septemberbox


Gisteren was het 18 augustus en op de achttiende van elke maand maakt September 18 bekend wat er in de volgende maandbox zit.

Sinds dit jaar ontvang ik als ambassadeur regelmatig een box. Deze krijg ik dan eerder, zo kan ik de box testen, uitproberen en er misschien iets anders mee maken. 


September is de verjaardagsmaand van September 18 en de septemberbox is dan ook een speciale editie.
Lontwol is waar het allemaal mee begon en regelmatig komt dit bijzondere materiaal terug in een box. Op de website is een zeer informatieve pagina over lontwol en je vindt daar ook een aantal gratis patronen.

Ja, in de septemberbox vind je lontwol. Gisteren liet ik het pakket al even zien. Vandaag zie je de complete inhoud:


Je ziet 2 kleuren lontwol, 2 kussentjes, gezellige kaartjes en een bruin zakje. En dit is wat daar in zit:


Touw, een sponsje met daarin een naald (dat sponsje zou je kunnen gebruiken om met de restjes wol te prikvilten), 2 leuke labels én het patroon.

Lontwol dus. Erbij vind je een patroon om twee "snoepjes" te breien. En alles wat je nodig hebt zit erbij. 

Het was voor mij de allereerste keer dat ik lontwol in m'n handen had. En ik moest echt even omdenken. Hoe brei je zonder breinaalden? Armbreien, dat had ik wel eens gedaan, maar hoe brei je dan rond? Ik had even contact met Sarina van September 18 en na het zien van een instructiefilmpje was het me ineens duidelijk. En uiteindelijk bleek het makkelijker dan ik dacht.

Ik heb daarna eerst geprobeerd te breien, met 1 kleur, makkelijk beginnen.

Hier zijn vast twee tips:
1: doe ringen af waar de wol mogelijk aan kan haken.



2: een knijper is heel goed bruikbaar als "steekmarkeerder". Dat kan handig zijn bij het rond breien, dat je weet wat de eerste steek van de toer is.


Je kunt het beste eerst even oefenen met 1 kleur. Het is goed uit te halen, als je het maar rustig doet.

Uiteindelijk is dit mijn zuurstokkussen geworden:


Met kwastjes aan de uiteinden.


Heel leuk om te doen! En met 9 steken, heb je zo een toer gebreid en is het best snel te maken. 
In deze blog vind je meer uitleg over hoe ik dit deed.

Heb je een abonnement bij September 18, dan weet je bij deze wat er in de volgende box zit. Je kunt tot 1 september je kleurkeuze aangeven, want er zijn een paar mogelijkheden. Kijk voor alle informatie op deze pagina van de website van September 18.





Wil je meer inspiratie? Kijk vooral op Facebook en Instagram. Er worden daar vast en zeker meer ideeën gedeeld.
En op de website vind je alle informatie die je nodig hebt, mocht je de box willen aanschaffen of zelfs een abonnement willen nemen.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit, tof om eens iets anders te proberen ook. Zitten nu beide kussentjes in de rol? Leuk in 2 kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb de kussentjes aan elkaar gezet, om een dubbel lang snoepje te maken.

      Verwijderen
  2. Wat een leuk eindproduct, ik ga nu de linkjes even bekijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind jou prachtige tweekleurige snoepje heel geslaagd geworden Akkelien. weer eens een totaal andere wijze van werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat zou je toch zelf niet bedenken om te maken met lontwol... Ik heb wel eens wat meegenomen vanuit de kringloopwinkel en nu ligt het er maar. Nou ja, ik geloof dat ik weleens een stukje heb gebruikt bij een mixed media projectje. Maar er mee breien..? Wat een idee!

    BeantwoordenVerwijderen