{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 2 augustus 2024

Vriendelijke vrijdag en de Sneekweek

Vriendelijke vrijdag en de Sneekweek



Vandaag begint de Sneekweek!

Hét symbool van Sneek is natuurlijk de Waterpoort.

Hier zie je een gehaakte versie van mijn hand:


Het is een deel van mijn "Sneek-deken". Die heb ik gemaakt voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld.

Hier is mijn gebreide versie van de Waterpoort:


Dit was een telefoonhoesje, ik heb maakte dit voor mijn zoon, tien jaar geleden, in deze blog vertel ik er meer over.

En hier is de enige echte:


Vanavond begint het hele programma met de vlootschouw. 
Er is kermis, een rubberbootrace, een braderie, straattheater, enz. O ja, en er wordt gezeild 🙂

Ben je geïnteresseerd wat er wanneer allemaal te doen is? Het hele programma vind je hier.

Ik ga vast en zeker kijken op de Sneekweekbraderie, die is op woensdag. Verder is het mij wel goed, zoveel drukte in de stad. Dan is het thuis ook leuk 😉


Hier is nog een gebreid huisje in de kleuren van Sneek, en het hangt hier voor de foto in onze tuin.
Hoe je gebreide huisjes maakt, dat leg ik hier uit.

De stad is al feestelijk versierd, met veel vlaggetjes:


We "slingeren" hier vrolijk de Sneekweek in!


▼💛▼💛▼💛▼💛▼💛▼

En op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



4 opmerkingen:

  1. Je hebt mooie dingen gemaakt met de poort als thema. Knap werk. Toch wel gezellig een beetje reuring in de stad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk het handwerk van 't thema, vooral het deeltje Sneekdeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veelmplezier op de braderie, altijd leuk om overheen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liep er vanmiddag nog langs Akkelien op weg naar onder de Linden voor een heerlijk broodje. Wat treffen ze het met het weer hé, altijd fijn. En inderdaad de Braderie is altijd leuk om doorheen te gaan. Geniet volop!!!

    BeantwoordenVerwijderen