{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 16 augustus 2024

Vriendelijke vrijdag en seinvlaggen

Vriendelijke vrijdag en seinvlaggen


Tijdens de Sneekweek hingen er slinger met seinvlaggen in de Sneek.


Dat deed me weer denken aan jaren terug. Onze zoon was dol op vlaggen, een van z'n lievelingsboeken was een vlaggenboek.
Hij had samen met papa een hut gemaakt en ik bedacht dat het leuk zou zijn om daar een vlag aan te kunnen hangen.

En wat nou als ik seinvlaggen maakte? Wist je dat die seinvlaggen allemaal een betekenis hebben? Elke vlag staat voor een letter én heeft nog een extra betekenis. Hier is een link naar informatie op Wikipedia.

Ik koos natuurlijk voor de letters van de naam van zoon:


Deze vlaggen vond ik weer terug op zolder en ze mochten weer even aan de schutting hangen. Ik heb ze gemaakt van fleece. Volgens mij gebruikte ik daarvoor gewoon wat ik had, een blauwe fleecedeken, een rode fleecetrui, een witten en zwarte fleecesjaal en misschien had ik nog net een stukje over van die gele fleecestof van deze vlaggetjes?


Ik heb bij het blauwe vlaggetje aan beide kanten een wit vierkant erop genaaid en dat geldt ook voor de zwarte cirkel op het gele vlaggetje. Dat zijn de P en de I.


De andere twee vlaggen bestaan uit aan elkaar genaaide banen. Dat zijn de E en de T.

Aan de zijkant maakte ik een "tunnel" met een breed stuk band. Daar heb ik touw door geregen. 
Ik heb gezocht naar een foto van de hut, maar die heb ik nog niet gevonden. Leuk dat de vlaggen er nog wel zijn 🙂


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ik had er nooit zo bij stil gestaan dat de seinvlaggen letters zouden kunnen betekenen. Maar mooi is het wel!
    Leuk dat je voor jullie zoon die vlaggetjes maakte...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had op zich wel mazzel, de vlaggen van deze letters zijn goed te maken. Er zijn ook lastiger vlaggen in dit alfabet.

      Verwijderen
  2. Leuk en nooit geweten, van mijn naam heb ik dus al die gele met zwarte bal, nu de rest nog 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw naam is wel heel lang, dat wordt dan een beghoorlijke slinger ;-)

      Verwijderen
  3. O, wat cool, dat heb je heel gaaf gedaan, wat zal hij trots zijn geweest op zijn vlaggen.
    Mijn zoon heeft ook veel interesse in vlaggen en heb ik ook ooit eens een dik boek over vlaggen en vaandels gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leer ik er weer eens iets bij, nooit geweten dat al die seinvlaggen een vlaggen alfabet zijn. Wat zal je zoon trots
    zijn geweest op zijn naam in vlaggenen cadeau te krijgen.
    Geweldig dat je dat voor hen hebt gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie vlaggen. Mooi voor de hut. Grappig om zo een naam te schrijven. Lekker geheimtaal, dat past goed een hut.

    BeantwoordenVerwijderen