{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 20 oktober 2023

Vriendelijke vrijdag en vogeltjes

Vriendelijke vrijdag en vogeltjes


Een paar weken terug liet ik hier zien dat ik voor vriendin Annemiek mittens heb gebreid, voor haar verjaardag. Ze bereikte een mooie mijlpaal en ik vond het leuk om wat speciaals te maken.
Vriendin Irene is wat jonger, 5 jaar en 6 dagen om precies te zijn ๐Ÿ™‚
Ook voor haar heb ik mittens gemaakt. En omdat zij ook nog eens dol op vogeltjes is (zie deze blog), bedacht ik dat hier vogeltjes op moesten komen.


En zoals ik eerder deze week al schreef, vroeg ze ineens zelf of ik mittens voor haar wilde maken. Ik had ook al eens zomaar "terloops" gevraagd naar haar kleurenvoorkeur. Vroeger was ze dol op oranje en geel, maar het bleek dat ze tegenwoordig meer van turquoise, paars, lila en grijs was. Ik had echter al lang speciaal voor dit idee oranje en gele sokkenwol gekocht, dus...


Irene houdt ook heel erg van vrolijke kleuren ๐Ÿ™‚ Geel en oranje kwamen er hoe dan ook in.
Het kleurrijke deel doet mij aan bloemetjes of besjes denken. En het is weer goed gelukt om zonder gekke kleurovergangen te breien.


Op de volgende foto zie je de kleuren meer zoals ze echt zijn. De fotograaf had wat last van een soort tegenlicht bij de ander foto's...


Op sommige foto's is het te zien: ik heb weer een links/rechts accentje toegepast: bij de linkerduim heb ik een paar toeren lila gebreid, bij de rechter koos ik voor paars. 

Met liefde en aandacht gebreid voor Irene!


Ik verstuurde ze samen met de sokken, zodat ze net voor haar verjaardag arriveerden. Het was een super leuke verrassing!

Maak je ook wel eens iets zelf voor een speciaal iemand, als verrassing?


๐Ÿ’™  ๐Ÿ’›  ๐Ÿ’œ  ๐Ÿงก  ๐Ÿ’œ  ๐Ÿ’›  ๐Ÿ’™

Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. De liefde en aandacht was zo voelbaar. Toen ik het pakketje opende, schoot ik helemaal vol.
    En ze zijn al in gebruik! Thuiswerken, nog geen verwarming aan, maar wel koude handen? De mittens zijn ideaal!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk zeg. Een prachtige verrassing voor de jarige Irene. En het kan gelijk in gebruik worden genomen. Zulk slordig weer vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig cadeau. Extra leuk dat je zoveel details toevoegde en ze mittens echt op jouw vriendin afstemde. Ze draagt ze nu vast met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! En ik zie dat Irene ze ook in huis draagt, goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig cadeautje weer. Vol liefde en met aandacht gemaakt! Ze zijn erg mooi geworden. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze mooi, dat is een fijn cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig leuk gedaan, Akkelien. En Irene is er helemaal mee in haar sas, zo lees ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een ontzettend lief en mooi cadeau, en ik lees
    al dat Irene er heel erg blij mee is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi ๐Ÿฅฐ๐Ÿ‘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met heel veel aandacht en liefde gemaakte cadeaus zijn zo fijn om te krijgen, maar zeker ook om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen