{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 25 oktober 2023

Socktoberparty 2023

Socktoberparty 2023


Het was absoluut socktober op de blog van de Breimeisjes, ik heb diverse sokken laten zien! De afgelopen 2 jaar deed ik in oktober ook mee aan de socktoberparty, een initiatief op Instagram van Ingrid (sunny_designs) en Tiny (design_by_design). 
Dat leverde me deze sokken op:


In deze blog lees je het een en ander over dat bovenste paar, Twizzler Socks, en hier vind je informatie over het andere paar, Strawberry Cheescake Socks.


Dit jaar kozen de dames voor het patroon Faux Cables van Imawale:


Het ziet er weer heel aantrekkelijk uit! Het patroon vind je hier op Ravelry, het is een gratis download. Het is in het Engels. 
Ik heb het direct geprint en garen erbij gezocht:


Het restant van deze sokken, Opal sokkenwol, blijkt mooi te combineren met deze kleur Metropolis van Scheepjes.
Nu waren wij de afgelopen twee en een halve week op vakantie. Ik heb toen wel sokken gebreid, maar niet deze. Ik had vooraf heel veel blogs in de planning gezet, ook voor gisteren en maandag en voor morgen. Door omstandigheden waren we twee dagen later terug dan de planning, dus deze blog is last-minute gemaakt. En inmiddels heb ik toch een begin van mijn eerste sok van de socktoberparty van 2023:


Waarschijnlijk worden het bij mij novembersokken 😉
Het ontwerp vind ik erg mooi en ik ben heel benieuwd of het goed te doen is. Ik laat het je weten!
Doe jij ook mee aan de socktoberparty? En hoe vind jij het patroon?


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Oh jeetje, de planning klopte niet helemaal en je moest even flink aan de bak om je deadline te halen. Dat hoeft niet hoor, je mag van mij gerust een dagje overslaan of met pauze 😉.
    Het nieuwe patroon van de sockparty ziet er leuk uit, het wordt vast een plezier om ze te breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het patroon ziet er mooi uit. Maar mee ik doe niet mee misschien volgend jaar eens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zullen veel ‘breimeisjes’ zijn met warme voeten deze winter. Zie her en der nogal wat sokken langskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ook mee bezig. Erg leuk om te doen. Succes met jouw sokken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent niet te stoppen met sokken breien, Akkelien!
    Ik kan wel sokken breien, maar ik draag ze niet. Dus ja, voor mij geen soktober hoor... Ik kijk graag mee bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen