{ 'anonymize_ip': true }

maandag 9 oktober 2023

Socktober en de sokken van oktober

Socktober en de sokken van oktober


Van mijzelf mag ik iedere maand een paar sokken breien. Zelf heb ik niet ieder jaar 12 paar sokken nodig. Er zijn in mijn omgeving gelukkig wel mensen die ik blij kan maken met een paar sokken en daar zijn zeker mensen bij waarvoor ik dat heel graag doe.

Nu is het oktober en deze maand wordt op Instagram ook wel socktober genoemd. Het zou kunnen dat ik het deze maand wat vaker over sokken heb 😊


In juni is Henriëtte jarig, wij zijn al ruim 35 jaar bevriend, een speciale vriendin dus. Henriëtte kreeg al eerder een paar sokken van mij (namelijk
deze) Toch dacht ik dat ze best nog wel een paar kon gebruiken en daarom gaf ik haar op haar verjaardag een bol sokkenwol:


De kleur vond ze prachtig en daarom nam ik de bol weer mee en ging aan de slag.
Het garen is van Regia en het is een kleurencombinatie van Arne & Carlos.


Omdat dit garen van zichzelf al een soort van patroon heeft, heb ik het patroon simpel gehouden. Ik kies dan wel voor 3 recht, 1 averecht, omdat dit ervoor zorgt dat de sok rekbaar is en lekker aansluit.


Het breit ook altijd leuk, met zulke kleurtjes: nog even dat kleurtje erbij breien.
Van het breien werd ik zelf ook blij 🙂


In juli kreeg ze de sokken, met een zelfbedacht label:


Het was vlak voor hun vakantie, een kampeervakantie en de sokken hielden elke avond haar voeten lekker warm:


En bij thuiskomst kregen ze een liefdevol handwasje, mét massage 😉
Dit garen kan overigens prima in de wasmachine, op 40º. Henriëtte is er zuinig op!

Met veel plezier voor haar gebreid. Deze sokken zijn dus al lekker in Frankrijk geweest.
Dus: deze sokken waren al in juli klaar, maar ze tellen voor oktober.

Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi liefdevol cadeau voor je vriendin, prachtig gebreid en lekker fleurig. Ik vind jouw label ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, deze sokken zijn echt prachtig... Ik vind het garen ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke sokken, ik zou ook wel vaker sokken willen breien, maar ik wil zo veel ;) Leuk als je sokken voor iemand breit, die er dan zo blij mee is. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke sokken en in elk opzicht een warm cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig cadeau Akkelien, en de sokken zijn ook
    prachtig gebreid. Je vriendin zal ze met liefde dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig misschien ga ik dat volgend jaar eens doen elke maand een paar

    BeantwoordenVerwijderen