{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 31 oktober 2023

Dinsdag - poppendag Babèèèt

Dinsdag - poppendag Babèèèt


Wij gingen op vakantie en we namen mee...


een schaapje! En we noemen het Babet!
Het schaapje vond ik in een wolwinkel in Berwick-upon-Tweed. Over die winkel volgt nog een blogje. Daar was een schap vol met prachtige gevilte kunstwerkjes. Je ziet het label wel, Felt so good. Het is voor een goed doel en ik vond het leuk om dat te steunen.


Babet is vernoemd naar storm Babet. Die zorgde er namelijk voor dat de ferry die wij geboekt hadden voor de terugreis gecanceld werd. We bleven noodgedwongen twee dagen langer in Groot-Brittannië. Bovendien is Babet een perfecte naam voor een schaapje. Ik denk weer terug aan m'n eerste Engelse les, dik 45 jaar geleden, met het liedje:

Baa, baa, black sheep,
have you any wool?
Yes sir, yes sir,
three bags ful!

"Babèèèt", hoor ik nu hier in huis, Babet woont hier op de vensterbank bij de andere schaapjes.


Een mooie souvenir aan een prachtige vakantie! Met een bijzonder einde door haar naamgenoot.
En wat zagen we veel schapen daar!


Babet vond het leuk om de hoofdrol te spelen op deze dinsdag - poppendag.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een enig schaapje is Babet... Alles viel samen zeg; als je dan zoveel schapen hebt gezien en langer moet blijven vanwege de storm.. Mooie herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor Babet mekkeren, wat een geweldige toepasselijke naam! Jeetje dat jullie 2 dagen langer moesten blijven, al was dat misschien geen straf. Hopelijk was de zee niet al te ruw toen jullie uiteindelijk terug konden varen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De inspiratie kwam van de storm en ook van onze vrienden in Frankrijk die 2 schapen hadden met de namen Betty en Babette. Perfecte namen voor schapen :-)

      Verwijderen
  3. Heel erg leuk en ook nog een goed doel steunen perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Écht een schattig schaapje en een mooi souvenir.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig souvenir Akkelien, zo mooi ook al die schapen die jullie onderweg tegen kwamen. Een prachtig aandenken aan een mooie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Babet is een heel mooi schaapje, fijn dat ze voor het goede doel is geboren.
    Heerlijk, naar Groot- Brittannië, lijkt mij heel mooi daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Babet is echt een schatje. En dat liedje ken ik alleen in het Nederlands.

    BeantwoordenVerwijderen