{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 24 oktober 2023

Sjors

Dinsdag - poppendag Sjors

Herinner jij je Qubi nog?


Qubi kreeg een vriendje, Sjors.


Sjors de Giraf! Het is een ontwerp dat ik gemaakt heb voor Breiclub.nl en net als Qubi is Sjors gebaseerd op een knutselwerkje dat je maakt van een vouwblaadje. Dat vouw je in 16 vierkantjes en dan knip je wat en moet je vouwen en plakken en dan wordt het wat 🙂

Ik gebruikte nu ander garen, Lang Yarns Merino 200 Bébé. Heerlijk zacht garen!
Ik koos voor een groter vierkantje als basis, daardoor is Sjors wat groter.
Deze keer lukte het om het in 1x te breien. Je vouwt het uiteindelijk dubbel en naait dan de zijnaden dicht. 
Kijk, dit is de andere kant van Sjors:


Hier zie je ze samen, zo kun je goed zien dat Sjors veel groter is.


Beide ontwerpen zijn voor leden van Breiclub.nl gratis beschikbaar.
Ik vind ze zelf eigenlijk heel leuk, zo simpel en toch ook zo herkenbaar. Al doen de kleuren van Sjors het natuurlijk ook fantastisch. Misschien komt er nog wel eens een vriendje bij. Ik ga eens speuren op Pinterest, naar meer knutselwerkjes die je maakt op basis van de "16 vierkantjes".

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt heel erg leuk Ik kan me Cuby niet goed herinneren. Zal het nog es terugkijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat zijn ze leuk... Mijn geheugen laat me in de steek wat betreft Qubi, maar dat zegt niks. Ik denk dat kinderen dol op deze beestjes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk ik weet niet wie het zijn vast de jongeren generatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjors is een knapperd! Ik kan mij Qubi wel nog herinneren, ze zullen vast goede vriendjes worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastisch stel is dit Akkelien, weet niet hoe groot deze zijn maar ook erg leuk om als kussen te gebruiken. maar sowieso als speelgoed dieren natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sjors is ook weer goed gelukt! Ben benieuwd of er nog meer vriendjes bijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen