{ 'anonymize_ip': true }

maandag 23 oktober 2023

Nooit genoeg sokken

Nooit genoeg sokken


Het is nog steeds "Socktober" en daarom schrijf ik gewoon weer een blog over sokken 😊
Het is niet goed gegaan met mijn voornemen om 1 paar sokken per maand te breien 😁
Het worden er meer!

Ineens kwam ik erachter dat Lydia's echtgenoot 60 werd. Wat kon ik beter voor hem maken dan een paar sokken? Ik had nog wel een mooie sokkenwol:


Scheepjes Invicta. Ik denk dat dit niet meer leverbaar is. Ik had het begin mee tijdens een Creatief Café en Marijcke zei: "O, Akkelien, weet je wel dat die wol maximaal op 30º gewassen mag worden?" "Ja", zei ik, "maar deze geef ik weg."

Het garen had ik al jaren in de voorraad! Zelfs 2 bollen. Ik dacht dat ik hier een omslagdoek mee zou maken 🤔
Van de eerste bol maakte ik nu dus sokken. Ze vlogen van de breinaalden:


Hier ook nog even bij daglicht:


En zonder de blockers erin:


Toen ik een afspraakje had met Lydia, nam ik het mee, zodat zij ze later die dag kon geven. Was hij blij? Dit is wat hij zei:

"Nou, dit is leuk. Precies wat ik nodig had", en hij trok ze direct aan:



Met liefde en aandacht gebreid!
En uiteraard heb ik Lydia er op geattendeerd dat het niet in de 40º was mag.

Dit is het twaalfde paar van dit jaar!
Hier zie je mijn eerste 12 paar van 2023.


7 paar voor mezelf! Daarvan is het vierde paar verknoeid in de was en daar is het zevende paar voor in de plaats gekomen. Ik heb 3 paar sneakersokken voor mezelf gemaakt, die kon ik wel gebruiken, foto 6, 7 en 8 (en 4 dus ook, maar die zijn onbruikbaar geworden).
De sokken van foto 3 en 9 t/m 12 gaf ik allemaal weg.
Hoeveel paar zullen er nog volgen in dit jaar?
Tja, ik heb een hobby 😇


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Duidelijk een sokkenjaar. En je wordt er vast steeds bedrevener in. Het nieuwste paar is prachtig. Duidelijk een fijn cadeau om te maken, te geven, te krijgen en te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ze even apart wassen ze vervilten gauw vond ik. Ik heb ook met Invicta sokken gebreid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig, liefdevol cadeau! Waarom zou je jezelf tegenhouden wanneer je het nuttige met het aangename in tweevoud (het breien en het deagen) kunt verenigen? Je hebt gewoon een geweldige hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige herensokken! En wat geweldig dat de jarige ze zo kon waarderen en meteen aantrok, dat is het beste compliment dat je kunt krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, die mannen kunnen toch zo lekker praktisch zijn! Maar je cadeau kwam blijkbaar helemaal op het goede moment...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk en je kunt er al je creativiteit in kwijt, want het zijn 12 paar sokken, maar ze zijn allemaal anders :)
    Leuk dat de man van Lydia ze meteen aantrok, eigenlijk wel logisch, meteen lekkere warme voeten. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar. Er zijn zoveel mooie garens en patronen, dat je sokken blijft breien. Voor mij was een sok meestal een onderwegproject en kon soms een paar jaar duren voordat een paar af was. Maar dit jaar heb ik er al 4 paar klaar en 3 op de pennen staan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen