{ 'anonymize_ip': true }

maandag 16 oktober 2023

Boek: Journey

Boek: Journey


Zo blij met onze bibliotheek! Want daar zag ik het boek Journey liggen, ook wel "A book from the guy with the hook". Die guy with the hook heet Mark Roseboom en dit is dat boek:


Het boek is gevuld met verhalen en mooie patronen en prachtige fotografie. Kijk, dit is de inhoud:


Mark vertelt in z'n voorwoord dat hij twee passies heeft, reizen en haken. Deze twee zijn prachtig gecombineerd in dit haakboek. Elk patroon begint met een reisverhaal, elk patroon is namelijk geïnspireerd op een van z'n reizen. En hij was al in heel veel verschillende landen!

Zo is deze prachtige Rivendell shawl te danken aan een reis naar Wellington, Nieuw Zeeland.


Het gaat in dit geval om een "land" uit een boek, namelijk Middel-Aarde uit de boeken van Tolkien.

Het volgende ontwerp in het boek is dit prachtige vloerkleed:


Santa Maria Maggiori is de naam en de inspiratie komt van glas-in-lood-ramen in een kathedraal in Rome.

Je vindt verder nog een aantal shawls, dekens, een speldenkussen, twee mandala's, een poef, een tafelloper en een kussen in dit boek, in totaal 12 ontwerpen.
De verhalen die Mark vertelt zijn mooi en bijzonder.

Wat feiten op een rij:
Titel: Journey
Auteur: Mark Rosenboom
Fotografie: Peggy Janssen
Uitverij:  Livres de Louise.
Prijs: € 22,50
132 bladzijdes
ISBN: 978-90-830792-3-3


Mark heeft inmiddels al drie boeken uitgebracht. De andere twee heten Memory en Gallery.
Ik was altijd al benieuwd naar zijn werk, toch bestel ik tegenwoordig niet meer ongezien handwerkboeken. Ik wil eerst zeker weten of ik er iets uit ga maken. Dus ben ik heel blij met onze bibliotheek waar ik veel boeken kan lenen en rustig bekijken.
In dit boek staan zeer aantrekkelijke ontwerpen, toch schaf ik het op dit moment niet aan. Te veel lopende projecten en zelf ook nog genoeg ideeën 😉

En over de bibliotheek gesproken:
Aanstaande donderdag, 19 oktober is er Creatief Café in de bibliotheek in Sneek, van 14.30 - 16.00 uur.


Fijne dag 🍀🍀🍀


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat komen er toch vaak mooie boeken uit en via de bieb is het natuurlijk heerlijk om deze boeken in te kijken.
    Leuk als de inspiratie ontstaat vanuit een reis of beleving...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt als een bijzonder boek, anders dan andere haakboeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je in de bibliotheek de boeken eerst kunt bekijken voordat je eventueel gaat kopen.
    'Vroeger' wilde ik alle handwerkboeken hebben; het was soms meer om het verzamelen dan om de inhoud. Nu heb ik (bijna) geen boeken meer en dat is prima. Nu heb ik internet 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zo is het hier ook dichtgeslipt😆. Nu de regel 1 erin,=1 eruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je weer een boek bespreekt en laat zien.
    Mooi boek, maar ook ik koop tegenwoordig niet zo vlug meer een handwerkboek. Fijn dat je ons mee laat kijken want het kan natuurlijk wel zo zijn, dat je soms een uitzondering maakt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig, ik heb dit boek ook laatst meegenomen bij de bibliotheek. Er staan inderdaad mooie patronen in, dus ik heb het toch maar aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen