{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 27 oktober 2023

Vriendelijke vrijdag en een nieuwe slinger


Vriendelijke vrijdag en een nieuwe slinger 


Op deze vrijdag laat ik een naamslinger zien.
Ergens in maart hoorden we dat er een nieuw kindje verwacht werd in het gezin van ons nichtje en haar partner. Ze hebben al 2 dochters en voor die twee maakte ik een babydekentje en een slinger. In overleg besloten we dat ik deze keer geen dekentje zou maken. Een van de oma's ging dat al doen en je hebt ook een keer genoeg dekentjes.
Een slinger, die ging ik dus maken.

De vorige keren wist ik wel het aantal letters van de naam voordat het kindje geboren was. De naam heb ik toen geborduurd na de geboortes van de meisjes. Deze keer viel de uitgerekende datum in onze vakantie. Daarom kreeg ik ruim van te voren de naam alvast, "Top secret".


Ik had deze keer ook een kleurenvoorstel gekregen. Dit gezin is nog niet heel lang geleden verhuisd en alles in huis wordt nu mooi op elkaar afgestemd qua kleuren. Het leek de ouders fantastisch als de slinger er ook bij zou passen. Ik heb het wel ietsjes aangepast: wit werd off-white, zwart werd donkergrijs en ik voegde roze toe. Er zit ook roze in de slingers van de grote zussen.


De naam is NOVI.


Alle vlaggetjes zijn aan elkaar gehaakt, de slinger is klaar:


Nog even proefhangen bij ons thuis en toen heb ik het vlak voor onze vakantie opgestuurd, zodat Novi kon komen πŸ™‚


Alles was er klaar voor:


Toch liet Novi nog even op zich wachten! We kwamen al weer bijna terug en toen was er eindelijk bericht:


Een nieuw achternichtje erbij πŸ’—πŸ’—πŸ’—
De slinger is met liefde en aandacht gehaakt en ik hoop dat deze tijdens veel verjaardagen en andere feestelijkheden vrolijk mag wapperen!

De slingers die ik haakte voor grote zussen Marly en Lola zie je als je op hun naam klikt.


πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’— πŸ’—

Mocht je nog kookinspiratie zoeken voor het weekend: ik heb deze week alle linkjes naar de deelnemers van het Recept van de maand van oktober toegevoegd aan mijn blog. Een beetje laat, omdat we met vakantie waren. Better let as net, zeggen wij in Friesland πŸ™‚
Hier vind je de betreffende blog met mijn recept voor een lasagne en alle linkjes!


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes πŸ’—πŸ’—πŸ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Zo mooi! Welkom Novi! Elsddfz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je nieuwe achternichtje. Mooie slinger weer en wat een schattig geboortekaartje!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gedaan Akkelien! De slinger past mooi in de kamer van het kleine meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je achternichtje. En wat heeft Novi een mooie slinger gekregen van jou. Ziet er superleuk uit in het babykamertje en past ook mooi bij het geboortekaartje. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je achternichtje.
    Het is toch een mooie traditie, een naamslinger haken als er een kindje geboren wordt, net als de kerstballen breien (de bal van Nevv hangt gewoon het hele jaar aan een kastdeurtje in ijn woonkamer). Dit is weer een heel mooie slinger geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met achternichtje Novi en ik wens haar toe dat ze nog lang mag genieten van deze stijlvolle slinger.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke slinger voor Novi, leuk dat de drie meisjes nu alle drie eeneigen naamslinger hebben. Wat een gezellige babykamer, daar staat/hangt je slinger prachtig bij. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je mooie slingers gehaakt en alles is zo geweldig op elkaar afgestemd!

    BeantwoordenVerwijderen