{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 4 oktober 2023

4 oktober, dierendag, een poes in de blog

4 oktober, dierendag, een poes in de blog


4 oktober, dan is het dierendag. Tijd voor Ted:


Ted is onze buurpoes, onze deeltijdpoes. Ted vindt onze tuin ook zijn tuin en wij zijn ook "zijn mensen". Afgelopen weekend was Liv jarig, dat is ons buurmeisje en ik haakte voor haar een kleine Ted.

En dat vond deze Ted best interessant:


Op mijn schoot zie je het patroon liggen dat ik gebruikte, ik vond het hier op Annemaries Haakblog. Ik maakte Ted wel iets minder dik. Ik haakte volgens patroon tot en met toer 5, en haakte van 6 t/m 17 36 steken. De rest weer volgens patroon.


Ik borduurde er een gezicht op.


De achterkant van Ted. En ja, die staart is nodig.


Want Ted kan nu goed zitten:


Eigenlijk wil ik Ted nooit op schoot. Ik ben licht allergisch namelijk. Dus dit is een zeldzame foto 🙂🐈😸



Het was leuk om Ted te haken. O ja, dat garen, dat is van de Draadzaak. Handgeverfde katoen. Ik had dit strengetje nog liggen, komt van een garenproeverij. Wie wat bewaart, die heeft wat!

Deze gehaakte Ted is verhuisd naar Liv.
Ik wens de echte Ted en alle andere dieren een fantastische dierendag!


🐈  🐕  🐥  🐎  🐄  🦆  🐖  🐇  🦔


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ha, wat een leuke foto van jou al hakend aan en met Ted! De kleine Ted is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een schat Akkelien, dat je voor Liv, je buurmeisje deze schattige Ted hebt gehaakt. Je hebt er veel liefde ingestopt en tolereerde Tim zelfs op schoot, hihi Tim heeft op de foto een blik in zijn ogen alsof hij wil zeggen, Ga heeeen en stoor me niet hhahaha. Vind het wel verdrietig dat Tim geen mini pootjes heeft gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je haalt Ted en Tim een beetje door elkaar ;-)
      Om eerlijk te wezen had ik dit patroontje juist gekozen omdat er geen pootjes gehaakt hoefden te worden, haha! Al die losse onderdelen! Ik vond 't zo al leuk genoeg.

      Verwijderen
    2. Wat een troela ben ik toch hé dom, dom. Maar je hebt gelijk hoor, die kleine losse onderdeeltjes zijn zeker priegelwerkjes. Denk dat het buurmeisje ook helemaal in haar sas was met de gehaakte TED!!! hihi

      Verwijderen
  3. Hoe lief van je! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen