{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 18 oktober 2023

Sokken voor Irene

Sokken voor Irene 


Een jaar of vijf terug heb ik deze sokken gebreid voor Irene.
Tegenwoordig is het een soort van hobby van mij: sokken breien. En omdat ik zelf al best veel gebreide sokken heb, heb ik tegen sommige mensen gezegd dat ik best een paar sokken voor ze wilde breien. Tegen Irene bijvoorbeeld. Dat wilde ze wel!


Daar hadden we contact over. Welke kleur en zo. Toen vroeg ze of ik in plaats van sokken ook mittens voor haar wilde breien. Dat wilde ik wel, maar dat mocht ze nog niet weten, dát was ik al maanden van plan. Dus zei ik: "Nou, daar moet ik nog even over nadenken." 🤔

Ze had ook heel veel zin in nieuwe sokken, dus dat ging het worden. Ik was bij de Devo in Sneek en appte foto's naar Irene van het sokkenwol-aanbod. Het werd deze mooie dikke Regia, Cool Style Color, 6 draads wol.


Ik heb 48 steken op m'n nieuwe sokkenwonder nr 4 opgezet en ging los.

Ik heb ze zo gebreid:
10 toeren 2 r, 2 av
- Koffieboontje, direct de toer met de omslag.
- Na 10 boontjes de hiel
- Daarna de bovenvoet koffieboontjes, de ondervoet gewoon tricot.
Uiteindelijk de teen en afhechten met de kitchener stitch.

Voor de hiel en de teen gebruik ik korte sokkennaalden van dezelfde dikte.

Uiteindelijk spuit ik ze vochtig met water met daarin wat Eucalan en laat ze op sokblockers drogen:


Het ging echt heel snel, met deze wol. En ze zijn heerlijk rekbaar door de koffieboontjes-steek.


Irene heeft de wol zelf betaald, ik heb de sokken met liefde en aandacht en veel plezier voor haar gebreid.


Dat ik maar 1 paar sokken per maand mag breien van mezelf dit jaar, dat gaat niet helemaal lukken, denk ik. Dit is al het elfde paar! En 't is SOCKTOBER 😉

Ik heb ze verstuurd naar Irene. Ze was blij verrast, vrijdag zie je wat ik nog meer mee stuurde.


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



5 opmerkingen:

  1. Heel mooi, zo lief dat je ze voor je vriendin hebt gebreid. De mittens zijn vast een prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De mittens zijn een waar kunstwerk geworden! Je zult het wel zien, vrijdag.

      Verwijderen
  2. Het zijn heerlijke sokken en helemaal mijn kleur . Ik word er nog steeds blij van!! Nogmaals dank 💙💙💙

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het koffieboontje blijft een leuk patroontje om te breien. Het komt heel mooi uit in dit garen. Irene boft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, dat is niet moeilijk raden! Er blijft natuurlijk altijd wat wol over van die sokken en daar heb je de mittens van gebreid!
    De sokken zijn in elk geval al hartstikke mooi...

    BeantwoordenVerwijderen