{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 24 oktober 2018

Soktober

Soktober


Op Instagram kwam ik het tegen, #soktober. En toevallig heb ik in oktober wel sokken gebreid. Ik begon trouwens al in september, met dit mooie garen, Chefwol's Finest:


De kleur heet "Fruit oogsten" en deze is geverfd door Alexa. Chefwol's Finest is van Chefwol.

Ik heb sokken gebreid voor Irene.


Het patroon dat ik gebruikte is ook van Chefwol, ik volgde in grote lijnen het 2 x 50 gram-uitdaging-patroon, je vindt hier deel 1. Ik maakte ze gewoon niet van 2 kleuren, want ik had 100 gram op mijn bol. Ook koos ik ervoor om na de boord en ook op het deel van de voet te breien in boordsteek 3 recht, 1 averecht. Dat vind ik zelf namelijk altijd fijn. De hiel is anders dan ik gewend ben. Die wordt beschreven in deel 2 en hier vind je deel 3 om de sok compleet te maken.


Sok 2 staat hier ook op de pennen. Ik heb een boord van 20 toeren gebreid en daarna nog 30 naalden voor ik aan de hiel begon. Tussen spie en teen zitten ook weer 50 toeren. Dat past dus heel goed bij die speciale verjaardag van Irene 😄
Dat hoeft niet zo en toch vind ik dat leuk: dan klopt het helemaal voor mijn gevoel.


Ik haakte er nog een klein hartje bij van die leuke garen:


Een hartverwarmend cadeautje, deze #soktober-sokken!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Een cadeau recht uit het hart!! Jij weet hoe je iemand blij maakt.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is er anders aan de hiel? Zie ik daar 'slipstitches'?
    Grappig dat je met 50 toeren haar verjaardag kunt combineren; het maakt de sok net even specialer en nov leuker om te maken.
    Goed idee dat hartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleuren zijn je sokken.
    En een leuk verjaars cadeautje zelf gemaakt is toch heel speciaal.Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sokken! Ze lijken me heerlijk dragen.

    BeantwoordenVerwijderen