{ 'anonymize_ip': true }

maandag 29 oktober 2018

Mystery maandag, MB2018 (6)

Mystery maandag, MB2018 (6)


Nog een paar dagen, dan komen de patronen voor de tweede blokken vrij!

Eindelijk kreeg ik mijn eerste blok weer toegestuurd en ik heb direct foto's gemaakt van de voor- en achterkant. In deze collage heb ik de blokken van mijn mede-testers toegevoegd:


In de Facebookgroep en op het forum lees ik veel verschillende reacties. Heel veel enthousiaste reactie en ook veel frustraties. 
Dit blok was ook niet een makkelijke om mee te beginnen. Ook voor ervaren breisters beslist een uitdaging. Heel leuk hoe er geholpen wordt en aangemoedigd. Zelf probeer ik dat ook zoveel mogelijk te doen.
Je kunt nu zien dat een kenmerk van deze deken is dat je begint met een middenstuk en dat je dat rondom een paar keer groter maakt met een rand. En bij de breideken moet je dan steken opnemen. Dat vond ik ook steeds lastig, hoor, vooral bij de zijkanten van het middenblok.
Ik heb nu twee foto's gemaakt, eentje van de voor- en eentje van de achterkant, van de eerste steken-opname:



Het kostte mij bij de eerste keren ook heel veel tijd! Het wordt wel makkelijker. Zoals alles: alles is eerst moeilijk. Tot het makkelijk wordt 😉

De haakdeken is voor mij ook een mystery en ik vind het heel leuk, wat een bijzondere steken leer ik! Vorige week was ik al begonnen met de waistcoatstitch. Een lastige steek met een mooi effect, het lijkt alsof het breisteken zijn. Je steekt in het v'tje in plaats van tussen de steken. Ik vertelde toen ook al dat ik de parelsteek niet had afgesloten met een rand vasten en daardoor met twee toeren begonnen was om op het juiste aantal steken te komen. Vriendin Agnes wees me erop dat ik dan ook zou moeten eindigen met twee toeren vasten om het patroon in 't midden te krijgen. Dat bleek wel een goed idee, want mijn blok is nog niet zo groot.


Op Facebook was ook een discussie over een fout en of je het dan uithaalt of niet. Ik haal het soms uit, maar andere keren doe ik het niet. Dan zit mijn handtekening erin, zeg ik dan. Ik kan vertellen dat er in die waistcoat-rand al 3 handtekeningen zitten! O, o!
Ik heb een steek te diep ingestoken, ik heb een steek in de verkeerde kleur gehaakt en ik heb een steek overgeslagen. 
En ik laat dat zo! Op naar de laatste rand! En op naar 1 november! In welke continenten komen we dan? Van de breideken weet ik dat al, van de haakdeken nog niet.

Ik ga weer verder en volgende week laat ik meer zien.
Sietske, Alexa en Renske zijn ook bezig met Mystery Blankets, volg je hun blogs?

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Leuk zo de verschillende kleuren bij elkaar!
    Die waistcoatstitch is een oogopener voor mij: ik dacht echt dat er een stukje gebreid was in de haakversie en daar snapte ik niks van.😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hé! Het ging wel vrij lastig en zwaar met dat dikkere garen, maar ik vind het effect ook heel verrassend. Leuk om zo te ontdekken dat anders insteken een heel ander effect geeft.

      Verwijderen
  2. Tjonge, jij gaat echt voor de uitdagingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi ik kijk vanaf dezij lijnmee ook wel eens lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pff ik vind het er allemaal behoorlijk ingewikkeld uitzien. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, best gek dat je niet weer wat je aan het haken bent :).
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen