{ 'anonymize_ip': true }

maandag 22 oktober 2018

Mystery maandag, MB2018 (5)

Mystery maandag, MB2018 (5)


Wat zijn ze mooi, hé de beide versies van de Mystery Blanket van 2018!
Als je meedoet aan de breideken, dan heb je mijn eerste blok natuurlijk allang gezien, die staat in het patroon.
Hier is mijn eigen foto:


Jammer dat ik geen foto's van de achterkant heb. En die kan ik nu ook niet maken, want het blok is nog steeds bij de fotograaf.

Mijn eerste haakblok is nog niet klaar. De maand is ook nog niet voorbij, dus dat kan nog wel goed komen.
Tot mijn verrassing moeten we de eerste rand ook in vier gedeeltes maken, net als bij het breien! En ook nu zijn die zijkanten best lastig om de steken op te nemen. Ik had al een begin gemaakt met de derde zijde, toen ik ontdekte dat ik toch beter eerst de draadjes van blok 1 kon afhechten.



En goed strak blijven haken!


In het patroon staat dat je het nu vast zou kunnen blocken. Dat heb ik niet gedaan. Ik vind dat het Tunische deel nu wel mooi vlak is en denk dat het wel goed komt bij het blocken aan het eind. En anders had ik ook weer moeten wachten tot het droog is! 
Kijk, hier is ook de achterkant en het is best wel fijn dat ik al veel draadjes weggewerkt heb:



Voor de volgende rand moest je 68 steken tussen de hoeken hebben. Dat lukte mij alleen door eerst een toer vasten te haken. Ik kwam er later achter dat ik nog een toer vasten had moeten haken in de kleur van de parels. Ach, nu heb ik een mooie basis onder die huisjes 😉



Het begin is er, van deze rand in waistcoat-steek. Dit is ook weer iets dat ik nog niet eerder heb gedaan. Wat leer ik veel in deze Mystery Blanket! Echt super leuk, deze wereldreis in haak- en breisteken!

Ik ga weer verder en volgende week laat ik meer zien.
Sietske, Alexa en Renske zijn ook bezig met Mystery Blankets, volg je hun blogs?

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Leuk om zo nieuwe steken te leren. Bij de andere haaksters lees ik over kramp in de vingers; had jij daar ook last van?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm... waiscoat steek? Die ga ik opzoeken! Ik vind vooral je breiblok erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een bijzondere blokken! Interessant project!

    BeantwoordenVerwijderen