{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 19 oktober 2018

Een dag vol happy momentjes

Een dag vol happy momentjes


Vorige week vertelde ik dat ik dat weekend een leuk feestje had en dát was het 😊

Het was het feestje van vriendin Irene, ze vierde een bijzondere verjaardag deze zomer en nu had ze haar vriendinnen uitgenodigd voor een leuke dag, 's ochtends een workshop en 's middags een high tea. Ik zat zaterdag al om kwart voor negen in de auto, want we wonen wel 150 kilometer van elkaar. 

We kwamen allemaal naar Irene's huis en vandaar gingen met met z'n vijven naar de locatie voor de workshop. Irene had vooraf niet verteld wat we gingen doen, het was echt een verrassing: we gingen mozaïeken! 

Je kon werken met glasmozaïek of met tegeltjes die je zelf nog ging "knippen". Diverse ondergronden waren aanwezig. Drie van ons kozen voor de glasmozaïek en twee gingen met de kniptang in de weer.  In de collage zie je onze werkstukken:


Ze zijn hier nog niet gevoegd, het moet namelijk eerst 24 uren drogen. We kregen pakketjes mee mét duidelijke instructies hoe we dat konden doen.

Dit heb ik afgelopen maandag gedaan. Ja, die vlinder is van mij. 



Je ziet linksonder de vlinder voor het voegen, rechtsonder tijdens dat klusje en boven het eindresultaat. 
Ook de andere dames zijn bezig geweest en via het whatsappgroepje deelden we onze resultaten:



Mooi, hé! Echt leuk om te doen. Wij deden dit bij Marcrea Workshops en dat is in Nieuwegein.

Toen we alle vijf uit geknipt en geplakt waren, gingen we naar Vreeswijk voor de high tea en tot onze vreugde was er voor ons een tafel buiten gedekt.


Dit is bij Knus bij Ann. We hebben genoten van alle mooie en lekkere hapjes en veel heerlijke thee. Ik heb ook nog even binnen gekeken, het is ook nog een hele leuke winkel, waar ongeveer alles wat er staat te koop is.



Helemaal vol propten wij ons weer in de auto om naar Irene thuis te gaan. En daarna reed ik weer naar Friesland. Ook fijn. En met die mooie vlinder: een prachtige herinnering aan een hele leuke dag!

Deze week kreeg ik van een van de vriendinnen deze foto:



Haar tableau is een tafeltje geworden! 
Irene heeft nu een heel mooi plateau voor kaarsen:



Mijn vlinder hangt inmiddels buiten in ons "prieel":






Het was een dag vol happy momentjes, die woorden horen helemaal bij Irene, hier schreef ik er al eens over.

Op deze vrijdag begint het weekend en ook de herfstvakantie!
Ik wens je graag een heel fijne tijd, mét happy momentjes 🍀!




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad een geweldig leuke dag!! Eén met een gouden randje.
    Fijn dat jij erbij was, samen met drie andere dierbare vriendinnen.
    Creativiteit, verbinding en gezelligheid!! Leuk en bijzonder dat jij deze dag in je blog gedeeld hebt.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Mozaïken heb ik nog nooit gedaan, maar dat moet ik ook maar eens op mijn DIY-bucketlijstje zetten. Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet wel een heel fijne dag geweest zijn! Prachtige vlinder heb je gemaakt, de andere creaties zijn ook super! En dan nog zo'n heerlijke high tea... Echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dag met een gouden randje rond al dat mozaïek! Heerlijk om zo met elkaar bezig te zijn en daarna zo te kunnen aanschuiven bij al dat lekkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag! En er dan ook nog eens een mooie, tastbare herinnering aan over houden; perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hé dat mozaïeken. Op de wekelijkse creaclub zijn een aantal dames er ook al een poos mee bezig. Iedere keer vind ik het weer enorm om te zien hoe het mozaïek verandert na het voegen, dan wordt het nóg mooier. Bij jouw vlinder is dat ook goed te zien: de kleuren spreken dan nóg meer hé.
    mmmm die high tea ziet er wel héél lekker uit. Wat een gezellige dag. Felicitaties aan je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en dat is,dan toch a ders voor een breister/-haakster

    BeantwoordenVerwijderen