{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 30 oktober 2018

Dinsdag - poppendag Thee, chocola en...

Dinsdag - poppendag Thee, chocola en...


Afgelopen zaterdag, eind van de ochtend hoorde ik hard roepen in de hal.
"Akkelien, Akkelien! Het is er, het is er, het is er! Kom!"
Natuurlijk ging ik snel kijken wat er aan de hand was. In de hal stond Alies bij de deur:


Met een pakketje. Voor haar lijkt het groot, maar het valt natuurlijk wel mee. We namen het mee naar binnen en ze wist niet hoe snel je 'm open moest krijgen, en wat was ze blij toen ze zag dat het inderdaad was, wat ze dacht:


De dvd van Pride & Prejudice. En dat zal ik eerst even uitleggen. 
Echtgenoot en zoon waren samen op reis. Dat zou al in de zomervakantie, maar door omstandigheden was dat geannuleerd en nu, in de herfstvakantie gingen ze alsnog, naar Schotland. En ik bleef thuis. Ik deed waar ik zin in had, at waar ik zin in had en keek waar ik zin in had, heerlijk! Zo had ik Jane Eyre al gezien, maar die viel me niet mee, wat een traag verhaal. En ergens vind ik het ook knap kortzichtig dat Mr. Rochester Jane niet even vertelde van die andere echtgenote.... 
Ik dacht weer aan Pride & Prejudice. Het boek heb ik meermaals gelezen en ook de serie heb ik een paar keer gezien. Niet voor niks heb ik de dvd. Dus donderdagavond waren we begonnen, Alies keek gezellig mee. Toen we vrijdagavond aan disc nummer 2 wilden beginnen, deed die het niet! 
We besloten gewoon direct een nieuwe te bestellen, het kon nog net voor 00.00 uur en dus kwam de post zaterdag al!


Alies wilde direct wel beginnen, maar ze moest toch nog even wachten. Ik had ook nog wel wat andere dingen te doen!
's Avonds gingen we er heerlijk voor zitten op de bank, warme sokken aan:


Kopjes thee en chocola en wij konden verder met deel 4.


Heerlijk! Mr Darcy en Miss Bennet, we hebben er weer van genoten!


Top serie! Die gaan we nog wel eens kijken 😊
Hebben jullie ook zo'n favoriete serie?

Ik ga eens kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
Jannie,
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijkheid. Ik heb de film(uit 2005) al heel wat keren gezien. Die is met andere acteurs. Het is mijn favoriet.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gezellig! Haha, ik zie het al helemaal voor me.
    Nee ik kijk nooit tv, ga ook nooit naar de bioscoop, behalve aanstaande zaterdag, dan gaan we naar een documentaire over Queen. Tsja, muziek, daar houd ik wel erg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken hem niet maar wat gezellig en daar is het wel weer voor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een goed idee met Alies samen tv kijken. Ik neem Tapsi overal in de auto mee. Met Poekie de kat kijk ik graag tv. Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och wat heerlijk om dit weer te zien, heb er spijt van dat ik mijn blog heb verwijderd een paar jaar terug, ik deed toen ook nog mee aan de dinsdag poppen dag. Mis al mijn blog vrienden van toen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wát leuk om weer eens wat van je te lezen! Ja, zonde dat je de blog verwijderd hebt! Je kunt natuurlijk opnieuw beginnen ;-)

      Verwijderen
    2. Ja, dat was precies wat ik ook dacht... begin gewoon weer opnieuw...

      Verwijderen
  6. Zet twee meiden bij elkaar en ze weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen! Af en toe moet je jezelf even goed verwennen en dat is jullie wel gelukt. Ik heb wel eens een stukje gezien van de serie. Meestal vind ik een boek beter dan een film. Dus de combi werkt voor mij niet zo.
    Ik vind Call the Midwife leuk, en dokter Quinn als serie. Maar eigenlijk ben ik ook geen kijker... bij hoge uitzondering of 's avonds in de camper als we op vakantie zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik ben fan van mr. Darcy ;) alle boeken/films van Jane Austen of de zusjes Bronté
    Ken je North South van Elizabeth Gaskell echt een aanrader
    Gezellig zo meiden onder elkaar. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen