{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 oktober 2018

Mystery maandag MB2018 (3)

Mystery maandag MB2018 (3)


Wat zijn ze mooi hé, de patronen voor de Mystery Blankets! Van de breideken wist ik dat natuurlijk al een tijdje (wat leuk om mijn eigen eerste blok nu in het eerste patroon te zien!).
Nu weet ik eindelijk ook wat meer van de haakdeken.

Eerst wat foto's van de gebreide versie:


Na het middendeel dat gebreid werd met wollig garen, een rand met totaal ander garen, de Durable Cosy Fine. En ik las het al, veel twijfel omdat het ging wringen bij iedereen. Bij mij ook!


En hier is de rand compleet:


Ik heb ook een foto van de achterkant:


Het is een heel andere manier om zo'n blok te laten "groeien", met steeds nieuwe steken opnemen en een nieuwe rand rondom te maken. Wel heel leuk vond ik!
En o jee, wij als testers dachten echt dat we zo'n beetje alle fouten eruit hadden. En nu zat er al een fout in de tweede toer! Ik hoop dat we het verderop beter gedaan hebben! Gelukkig is iedereen over het algemeen heel aardig en behulpzaam in de Facebookgroep en in het forum bij Breiclub.nl.

Wat is ook heel leuk vind, is het tunisch haken! Ik mocht van mezelf iedere dag een stukje, maar dat is niet helemaal gelukt. Ik heb momenteel nogal wat dingen die ik niet kan/wil/mag laten zien. Ik heb wél een begin van m'n haakdeken:


En o, wat krult dit! Ik heb het deels vastgezet, om er iets van te laten zien. En deels los laten liggen om te laten zien hoe het krult 😄



De vierde steek blijft dan wel weer aardig recht, maar door de donkere kleur zie je het niet zo goed. Het is een afwissseling van de tunische basissteek en de rechte tunische steek.

Ik ga weer verder en volgende week laat ik meer zien.
Sietske, Alexa en Renske zijn ook bezig met Mystery Blankets, volg je hun blogs?

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ze worden mooi! En met blocken komt dat krullen echt goed hoor :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik vind het eigenlijk een beetje jammer om deze gele rand eraan te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit vind ik echt heel grappig, Elizabeth, ik had precies hetzelfde! Het zijn echt niet mijn kleuren, ik had grote moeite met de combinatie. En toch: als tester ben ik natuurlijk gewoon doorgegaan en sinds blok 4 ben ik ervan gaan houden!

      Verwijderen
  3. Mooi hoor!!! Ik brei zelf ook mee maar ben ook erg benieuwd hoe de haakdeken wordt!?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh mooi dat rood in combi met geel...ik hou er juist wel van
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi blok! spannend met die materialen mix

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het geel knalt echt van het middenstuk af :).
    Het is een heel andere kleur dan het middenstuk en dat is misschien toch wel even wennen, maar in het geheel zal het vast wel heel mooi staan. Spannender vind ik dat het geel een heel ander garen is: zou dat wel goed gaan na het wassen en zo? Maar dat heb je misschien al ondervonden als testknitter :)

    BeantwoordenVerwijderen