{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 26 oktober 2018

Klaprozen en muziek

Klaprozen en muziek


Voor de boekpresentatie van Rubens boek Laura haakte ik klaprozen. Gewoon, omdat het zo'n mooie bloem, een bloem die je in de vrije natuur kunt vinden. Er waren mensen die daardoor dachten dat het boek iets met de oorlog te maken zou hebben. Dat is helemaal niet het geval.



Afgelopen weekend was ik aanwezig bij een zeer bijzondere muzikale voorstelling, en die had wél te maken met de oorlog. De muzikanten van Paddy's Day Off vertellen in deze voorstelling het verhaal van drie jongens in de Eerste Wereldoorlog. Het is in november 100 jaar geleden dat die oorlog eindigde met een wapenstilstand.


Een van de decorstukken was een schilderij met klaprozen, poppy's. Klaprozen groeien heel makkelijk op net omgeploegde grond, hoorde ik. En er was veel omgeploegde grond, door de vele loopgraven...


De voorstelling heet Brothers in Arms. 
Ik was zeer geraakt door de prachtige, vooral Ierse en Schotse muziek. Wat een mooie middag was dit. Er staan een aantal voorstellingen in de planning, hier vind je de complete lijst met informatie over de data en hoe je kaarten kunt bemachtigen.

Het was beslist een happy moment.
Mocht je ook klaprozen/poppy's willen haken, kijk dan even hier.

Mijn vriendin maakte aan 3 van die klaprozen veiligheidsspeldjes, nu kunnen ze gebruikt worden door de muzikanten!



De herfstvakantie gaat het laatste weekend in, een extra lang weekend omdat we weer naar de wintertijd gaan. Zou dit de laatste keer zijn? Ik moet zeggen dat ik altijd heel erg genoot van dát moment: dat je dat uur terug krijgt. Echt een happy momentje, ik ga er weer van genieten!

Ik wens je graag een heel fijn, extra lang weekend, mét happy momentjes 🍀!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke muziek! Ierse muziek maakt altijd blij al vind ik de treurige ballads ook erg mooi. Op mijn trekharmonica speel ik ook een paar ierse deunen en als er toehoorders zijn, zie ik die altijd blij reageren.
    Ja klaprozen en eerste wereldoorlog horen bij elkaar. Wat een mooie manier om met zo'n tere bloem te herdenken...
    Ook ik ben benieuwd wat er komend jaar beslist gaat worden over de zomertijd. Zelf vind ik dat extra uur licht in de zomer erg fijn, ik houd wel van die 'lange' dagen, maar ik vind het ook wel weer erg gezellig als in de herfst de gordijnen al vroeg dicht kunnen en de kaarsjes en de kachel aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke muziek om naar te luisteren.
    Wintertijdbrrr.... ik hou niet van die veranderingen ik kan dat echtniet meer hendelen ik ben weer weken uit mn ritme.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat weetje wist ik nog niet klaprozen ik vind ze prachtig. Het uurtje langer uitslapen vind ik heerlijk maar dat uurtje er af vind ik verschrikkelijk heb daardoor een jetlag ben dus blij dat het afgeschaft wordt. Laten we het maar bij de wintertijd houden.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa... het was heerlijk, dat extra uurtje. En de dag lijkt nog steeds langer; elke keer dat ik op de klok kijk is het vroeger dan verwacht hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen