{ 'anonymize_ip': true }

maandag 15 oktober 2018

Mystery maandag, MB2018 (4)

Mystery maandag, MB2018 (4)


Halverwege de eerste maand en op Facebook zie ik hoever veel mensen al zijn!
Mijn breiblok is allang klaar, omdat ik een van de testers ben. Het is best een pittig blok, hé!
Leuk dat zoveel mensen het volgen en ook de reacties zijn fijn. 

Vorige week reageerde Elizabeth met: "Oh, ik vind het eigenlijk een beetje jammer om deze gele rand eraan te maken..." 
Dat vond ik grappig én heel herkenbaar, want dat was precies wat ik dacht toen ik het maakte. Zoals ik al eerder vertelde, het zijn niet mijn kleuren. En toch, sinds het vierde blok ben ik ervan gaan houden!

Verder met de tweede rand van blok 1 en hier heb ik veel foto's van.



Aan alle vier de kanten komt een rand met Schotse ruit. De Argyle blijkt dat te heten. Ik heb ook foto's van de achterkant genomen:



Ik heb geëxperimenteerd met het omslaan aan de achterkant. Bij de eerste kant deed ik dat op ongeveer dezelfde plek zoals je ziet. Dat heb ik op de andere delen meer laten verspringen. 




Nu nog vier hoeken ertussen breien. Dat klonk wat ingewikkeld, maar bleek makkelijker dan ik dacht.


En hier nog een foto van de achterkant:


Ik doe momenteel mee aan de haakdeken, in de kleur Nordpolen. 
Mijn middenblok met de Tunische steken is af:


Ik heb één steek vervangen, het recht samenhaken van steken ging me niet goed af en ik werd daar niet blij van. Ik heb zelf een variatie bedacht, met afwisselend rechte en averechte Tunische steken die ook nog eens per toer verspringen. Heel leuk, vind ik zelf, maar omdat het met de donkere kleur gehaakt is, zie je het niet goed op de foto.
Ik heb een begin gemaakt met de eerste rand, de eerste parels zitten erop:



Volgens patroon heb ik dit met haaknaald nr 4 gehaakt. Wel zo strak mogelijk! Het is wat wijder dan het middenblok, maar ik herken dat van de breideken. Dit deel is gehaakt met Durable Cosy Fine, een heel ander garen. Bij het breien kwam het helemaal goed na het blocken, ik denk dat het nu ook zo zal zijn.

Ik ga weer verder en volgende week laat ik meer zien.
SietskeAlexa en Renske zijn ook bezig met Mystery Blankets, volg je hun blogs?

Ik ga voorlopig mijn ervaringen met de MB 2018 delen op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Weet je dat ik het best eng vond om te schrijven dat ik die gele rand eigenlijk best jammer vond... Maar ja, ik wil ook graag eerlijk blijven!
    Dat jij nu toch hetzelfde dacht...
    De deken wordt vast heel anders dan dat ik traditioneel gewend ben. Ook het vervolg is verrassend met die ruiten.. ik volg het met belangstelling!
    Is de haakdeken helemaal tunisch? Totaal anders weer dan je breideken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze worden prachtig Akkelien! En ik weet dat je niet zo van geel houdt, dus als jij zegt dat je de kleur mooier begint te vinden in je deken betekent dat heel wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor! Ik ben benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt niet stil gezeten zeg ;)
    De deken breien lijkt me niet zo makkelijk, maar wel heel mooi, de kleuren zijn ook zo onverwacht, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef, gebreid of gehaakt ik vind ze er allebei behoorlijk ingewikkeld uitzien. Succes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel heel mooi maar ziet er best heftig uit met het geel maar komt vast goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh jee... op IG had ik al zoiets van ‘ingewikkeld’ en nu heb ik dat helemaal bij je brieblok. Ik ben natuurlijk ook geen ‘echte’ breister, dus het ziet er al gauw ingewikkeld uit hihihihi! Maar wat vind ik het spannend om te gaan zien hoe dit zich ontwikkelt!

    BeantwoordenVerwijderen